Announcement

Collapse
No announcement yet.

Showtec par 56's aansturen met Ledcon-02?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Showtec par 56's aansturen met Ledcon-02?

Hee, ik heb een probleempje waar ik zelf niet meer uit kom. Ik heb afgelopen week 8 showtec led parren en een ledcon-02 dmx-controller gekocht met het idee dat dmx universeel werkt. Na flink bezig te zijn geweest met het aansluiten en op elkaar laten werken ben ik er achter gekomen dat de controller officieel alleen JB-systems lampen kan aansturen. Ik heb alleen wel ontdekt dat met bepaalde handmatige instellingen op de parren zelf ik redelijk wat lichtinstellingen kan regelen. Weet iemand de code die op parren ingesteld moeten worden om de controller fatsoenlijk de lampen aan te kunnen laten sturen? Of is dit sowieso niet mogelijk en moet ik echt een andere DMX-controller kopen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Groetjes, Dennis

Het probleem is dat bij geen enkele DMX feature de chart vastgelegd is volgens een verplichte volgorde. Wanneer de bijvoorbeeld RGB waarden bij Showtec in een andere volgorde staan dan JB systems, dan kan je goede aansturing door een ledcontroller die voor JB systems paren gemaakt is vergeten. De controller spreekt simpelweg niet de goede kanalen op de parren van Showtec aan.

Led controllers werken over het algemeen alleen met ledparren van hetzelfde merk. Wil je de Showtec Parren aansturen met een ledcontroller, dan kan je kiezen voor de ledoperator van Showtec. Je kan natuurlijk ook gewoon kiezen voor een normale dmx controller zoals een scanmaster.

Comment

Working...
    X