Announcement

Collapse
No announcement yet.

dragrace lights

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dragrace lights

Hallo,

Voor een skelterrace wil ik voor de start een dragerace tree maken. Hiervoor wil ik normale parren gebruiken, een laptop met dmx dongle en een dimmer. Om de race te starten wil men een wethouder vragen. het zou mooi zijn als deze de race kan starten door op een grote rode knop (noodschakelaar) te drukken.

Mijn vraag is; is het mogelijk om een reeks stappen te activeren met zo'n schakelaar?

Alvast mijn dank

Dit is mogelijk

De interface van cuelux pro heeft de mogelijkheid om hier ook tot 4 externe schakel contacten op aan te sluiten. Met deze contacten kan je dan in de software zelf aan wijzen wat er moet gebeuren als een contact gemaakt/ verbroken word. Je kan dan een chase laten starten of een simpele scene laten veranderen. Kortom vrij toe wijsbaar in dat wat jij wil dat er gaat gebeuren.

Comment

Dank voor je antwoord, erg interessant, maar had gehoopt op een iets goedkopere oplossing :P Misschien dat ik beter kan zoeken naar iemand die met arduino's overweg kan.

Comment

Een veel goedkopere oplossing is natuurlijk gewoon een niet aangesloten rode knop neerzetten. En als er op wordt gedrukt gewoon backstage even gelijktijdig zelf in de lichtsturing de chase aandrukken. Gebeurt zo vaak en niemand merk het verschil. ;)

Comment

:) dat is een simpele oplossing waar ik van hou (en zowaar niet aan gedacht) Inmiddels echter al wat gevorderd met een arduino met een chip waarmee je direct naar dmx kan sturen, erg interessant, hiermee ook supersimpel om custom aansturingen voor dmx te maken, slechts aduino, chip, wat draad, weerstanden potmeters knopjes (of wat je maar wil) en iemand die kan programeren, wanneer af zal ik wat foto's plaatsen

Comment

Working...
          X