Announcement

Collapse
No announcement yet.

aparte dmx master

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aparte dmx master

Ik heb al geruime tijd een showtec scanmaster 2 mkII. Prima tafel voor mijn doeleinden, maar het probleem is eigenlijk dat er geen master op zit. Als ik een heel programma iets minder fel wil laten schijnen dan moet ik het hele programma overnieuw programmeren. Bestaat er zoiets als een aparte dmx master zodat ik alle kanalen (die aanstaan) minder fel kan laten schijnen?

De scanmaster heeft achterop een ext. step control uitgang (soort van VGA connector (5 pinnen boven en 4 daaronder), vraag me niet waar het voor is, staat namelijk niet in de handleiding...) en een midi uitgang. Ik weet niet of ik een van deze 2 hiervan kan gebruiken.

of is het mogelijk een apart goedkoop tafeltje met een dmx ingang ertussen zetten? Maar ik geloof dat een dmx ingang alleen is voor het kopieeren van scenes en chases, maar ik kan het fout hebben...

dacht de oplossing te hebben maar blijkt toch niet helemaal zo te zijn

scanmaster en ander dmx tafeltje achter dmx merger in htp mode, maar dan gaan ook de kanalen die niet aanstaan opeens aan...
    Last edited by rick1993; Wednesday-04-11-2009, 17:43.

Comment

Waarom zou je een programma eigenlijk minder fel willen laten schijnen? Verder, je kunt eventueel ook de fixtures selecteren waar het van op toepassing is en vervolgens het dimkanaal naar beneden halen.
      Er vanuitgaande dat je alleen precies dezelfde fixtures wilt dimmen. Als het goed is heeft live-ingrijpen een overrule, wat dus betekent dat op het moment dat je live ingrijpt, de live stand wordt aangenomen en het programma wordt genegeerd voor dat kanaal.

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Waarom zou je een programma eigenlijk minder fel willen laten schijnen?.
        Er klagen nog wel eens mensen (aangezien het vaak zitfeesten / familiefeesten zijn)

Originally posted by Rick View Post
        Verder, je kunt eventueel ook de fixtures selecteren waar het van op toepassing is en vervolgens het dimkanaal naar beneden halen..
        Dan loopt het programma niet verder
        :(

Comment

Ik heb eigenlijk nog nooit klachten gehad over te fel licht van scans. Wel eens van de parren als ze net in iemands gezicht schijnen, maar da's een kwestie van een beetje draaien.
          Wellicht kun je je licht anders programmeren? Kost je geen cent, alleen wat tijd.

Verder dacht ik dat mijn oude Koollight scanmaster 1 kloon dit wel kon, maar blijkbaar kan jouw scanmaster 2 dat niet. Helaas.

Comment

Ga dan elke chase wel dubbel programmeren (kunnen toch 12 chases op)

Klachten waren van de ledparren: hoofdpijn als je er de hele avond tegenin kijkt. Dan zou ik ze meer naar boven moeten richten of meer naar onderen (maar dan moeten ze wel heel ver naar onder aangezien het niet zo'n grote zaal zal zijn)

Comment

Ik denk dat jij meer hebt aan een stel frost filters. Neemt een stuk van de felheid weg, zorgt voor een meer egale gloed en mooiere kleurenmenging. Scheelt je ongeveer € 400,- met je eerste oplossing o.i.d.? ;)

Comment

Ik heb al frost filters besteld (jb systems) vorige week dinsdag.
                Dus ze zullen een deze dagen wel komen denk ik.

En ik denk het probleem een stuk minder van wordt. Ik zie af van die externe master, omdat ik heb gezien dat dit gewoon een veel te dure oplossing is voor een klein probleem.

Comment

ik denk dat je het systeem van een merger niet echt snapt, een merger voegt 2 signalen samen, zo kun je bv 2 sturing op 1 dmx lijn hangen, het kan je niet helpen om een master toe te voegen aan een sturing zoals jij probeerde.

Comment

Een merger is instelbaar op 3 manieren:

HTP

LTP

En een systeem waarbij controller 1 Kanaal 0-234 (zelf instelbaar) aanstuurt en controller 2 kanaal 235-512 (zelf instelbaar)

Stel je koopt een 2de controller die wel een master functie heeft en je zet je merger op LTP dan zou het kunnen werken (maar daar moet je even mee spelen).

Dit werk dus niet met LED (of je moet een goeie 2de controller aanschaffen maar dan kan je net zo goed die gebruiken..)

Comment

Had dat verhaal van de merger op een ander forum gelezen. Maar het worden allemaal te dure / te ingewikkelde oplossingen. Heb gisteren mijn JB frost filters binnengekregen en je ziet wel verschil :cool:, dus ik laat het maar zo

Comment

Working...
                      X