Announcement

Collapse
No announcement yet.

ayra compar 20 dmx vraagje.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ayra compar 20 dmx vraagje.

goede avond.

ik heb 8 compar 20 aan gekocht. en ik stuur die aan via sunlite suite 2.

nu heb ik na een tijdje programmeren ontdekt dat de compar's na een tijd trager beginnen te reageren op mijn dmx sturing.
    als ik bv. een witte flash wil.
    in het begin is dat echt een hard en kort flash.
    maar na een tijd moet je die flash knap een seconde in houden zodat de par's traag kunnen opkomen voor ze hun volle licht starkte hebben
    en als ik los laat duurt het uit dimmen ook een seconde tot soms iets meer.

iemand dit al tegen gekomen?

moet wel zeggen dat mijn ayra alo030 scanners dat niet ondervinden.
    die blijven gewoon doen wat ik vraag dus ik denk dat het niet bij mijn pc of software te zoeken is.

dank u voor uw tijd groetjes marco

Als alle 8 pars hetzelfde reageren dan moet ik toch concluderen dat het aan het signaal ligt dat ze krijgen. Als je storing op je dmx lijn hebt uitgesloten dan lijkt het er sterk op dat het aan de prestaties van je computer ligt.

Heb je wel overbodige processen uitstaan? Bijvoorbeeld wifi of een virusscanner?

Comment

Heb nog is een vraagje

Ik heb nu 1 par die niet op dmx reageerd en ook geen dmx singaal door geeft.
      Kan een verkeerde instelling zijn?
      Of is dat een defect?

Comment

Probeer die ene par eens direct op je dmx dongle aan te sluiten (dus zonder je andere apparaten) en zet 'm op kanaal 1. Wanneer je via kanaal 1 signaal uitstuurt en de par reageert niet dan zou er een defect in de par kunnen zijn. Overigens ben ik hier niet helemaal zeker van, omdat me bijstaat dat het ook aan een instelling kan liggen. Ik vraag het voor de zekerheid even aan Rick.
        Last edited by Bax-shop - Ronald; Sunday-10-01-2016, 10:46. Reason: Zin niet af

Comment

Sorry was vergeten te melden dat na een grondige controle van de par.
          Ik ontdekt heb dat 2 van de 3 pinennekes van de dmx in zijn los gekomen en dus ook geen contact meer maakten.
          Heb hem gisteren binnen gedaan bij jullie winkel in Antwerpen

Comment

Working...
          X