Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra OSO240B MKII muziek modus willekeurig.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra OSO240B MKII muziek modus willekeurig.

Hallo hier,

ik ben druk bezig deze Ayra te testen. Alles werkt perfect, maar ik ben nog even op zoek naar het volgende.

Als ik de muziek modus aanzet, ik schakel er een muziek bron aan, dan reageren alle lampen goed op de muziek...maar ALLE lampen doen hetzelfde. Ik heb nog een oude lichtcomputer van JBSystems en als die in muziekmodus wordt gezet, dan kun je het instellen dat lampen individueel op de muziek werken. Dus bijvoorbeeld in een serie van 6 lampen gaan er 2 lampen in een eigen (willekeurige) kleur reageren op de bas, 2 lampen met hoge tonen in een eigen kleur..etc.
    Is dat ook mogelijk met deze licht computer? Dus niet dat ALLE lampen exact hetzelfde wisselen van kleur, maar meer willekeurige kleuren op de muziek?

Alvast bedankt

Als aanvulling gebruikt hij nu 3 scenes van de vaste kleuren R G en B in de muziekmodus. Ik zou graag echt een kleur menging willen zien in deze modus....

Comment

Er is dus blijkbaar niemand die dit ooit heeft gedaan? of is mijn vraag onduidelijk....

Comment

De OSO 240B heeft, net zoals veel andere Scanmaster-achtige DMX sturingen, geen ingebouwde lichtorgel-functie gebaseerd op de frequentie van de muziek.

Veel oude lichtcomputers hadden dit wel aan boord, maar werkten ook een stuk eenvoudiger omdat dit slechts één kleur per spot betreft, enkel voor de intensiteit.

Een Scanmaster heeft namelijk geen idee wat voor soort verlichting er aangesloten wordt (movingheads? scanners? parspots? RGB LED spots?) en daarom is het ook ondoenlijk om zo'n soort muziekgestuurde modus te maken op basis van frequentie. Dit kan overigens met vrijwel geen enkele DMX controller die ontworpen is voor de meest uitlopende verlichting.

De enige optie die ik zo snel kan bedenken is een overstap naar DMX-software, waar soms sound-to-light modi met lichtorgel-plugins mogelijk zijn.

De scanmaster-controllers zoals de Ayra OSO 192/240B en 1612, maar ook controllers als de Scanmaster of SM-1612 hebben enkel muziekgestuurde modi die op de maat van de beat jouw geprogrammeerde stappen aflopen. Wat je wil kan dus niet met dit type controller.

Comment

Working...
        X