Announcement

Collapse
No announcement yet.

5000Watt Fresnel Lamp aansluiten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5000Watt Fresnel Lamp aansluiten?

Hallo,

Ik heb reeds een 5000 Watt fresnel lamp gekocht (goedkope versie van een Arri)
    Maar heb geen idee hoe ik deze moet aan gaan sluiten. Ik heb zelf niet super veel elektronische kennis.
    Het is een 5000 Watt lamp, met als stekker een cee 3 polige 220 32Ampere stekker??. (Groter dan de caravan stekker)
    Deze lamp trekt als ik het goed heb ongeveer 23 Amp? We willen hem graag aansluiten op eventueel 380 of een aggregaat, omdat deze lamp op locatie voor film gaat worden gebruikt.
    Maar hoe sluiten we deze lamp aan? Kunnen we de stekker vervangen voor een 380 stekker? Moet dit met een speciale "paddenstoel"? Is er een verloopstekker?

Ik hoor het graag!

https://www.vekto.nl/images/big/fama...16a_1p_n_e.jpg

Mark Modder

Schitterend. Gewoon kopen nergens verstand van we zien wel

We willen hem op een 380 of een aggregaat aansluiten?

Als je er echt maar zo weinig vanaf weet en geen flauw idee hebt wat je aan het doen bent. BLIJF ER AF!!!

Comment

Ik vraag me ook af wat je dan in godsnaam moet met 1 fresnel van 5000watt!

16 amp, wat je dus echt maximaal met dat campingsnoertje wat je eraan wil zetten moet gaan willen brengt je op de volgende rekensom:
      16 (Amp) x 230 (Volt) = 3680 Watt, dat is het absoluut maximale vermogen wat je continu mag verbruiken.

Jouw fresnel 5000 watt, gaat dus niet lukken. Zal dus wel niet voor niets zo'n 32A stekker aan hangen of niet...

Jemig.

Comment

Niet gaan knutselen, is niet nodig.

TTL (TheaterTechnischLab) verkoopt een 3-kanaals 5kW dimmer met 32A 3p uitgangen voor op een 32A 380v groep.
        Compleet product, niks meer aan doen. > http://www.theater-technisch-lab.nl/framtri.htm

Dat is het nadeel van zulke lampen, serieus investeren in de infrastructuur...

Comment

Working...
        X