Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB systems DMX splitter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB systems DMX splitter

Hoi,

iemand ervaringen met:
    JB Systems lanceert deze Mini DMX splitter. Niks bijzonders, lijkt het misschien. Maar deze variant heeft een hele kleine behuizing en is dus overal toe te passen, als booster en als splitter.

Ik had deze aangekocht omdat het handig leek om zo makkelijker de lichtset te scheiden, maar zodra ik deze in de keten hang werkt er niets meer.
    En als er iets werkt is het met >10 seconden vertraging.

Test set bestaat uit 2x keten: 2 LED pars + 2 Ayra Movingheads. Overige spullen heb ik nog niet aangesloten, vermits dit nog niet werkt.
    Aangesloten op een DASlight USB controller.

alvast bedankt.

Steven

Ik gebruik die al jaren zonder enig probleem, maar als uw kabels te lang zijn ga je volgens mij wel een straffere dmx versterker moeten gebruiken.
    Ik heb een jb-systems lb 30 lichtbrug met 4 ayra alo 030 scanners en 8 ayra compar 20 een laser en strobo.
    En als ik alles op 1 lijn hang heb ik storingen op de laatste lichten in de lijn ook met een afsluiter.
    Maar nu heb ik alles mooi verdeeld over de 2 uitgangen van de versterker en nu werkt alles zoals het moet.
    Dus je hebt een defect toestel of je lijn en zijn te lang?

Misschien wat meer info over de lengte van uw kabels en opstelling?

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
      Misschien wat meer info over de lengte van uw kabels en opstelling?
      Vanuit de USB DASlight vertrek ik met een 50cm DMX kabel tot aan de DMX splitter.
      Vandaar telkens met 10m kabel naar een aparte kring.
      In de test opstelling nu op iedere kring 2 x Showtec LED PAR + 2 x Ayra Ero 540MKII MovingHead. (Uiteindelijk komen daar per kring nog 2 LED pars bij + 2 scanners)
      Op één van de kringen zit nog een Ayra laser. Tussen de toestellen zit telkens een kabel van maximaal 1.5m. Meestal 50cm.

Eigenlijk heb ik een bestaande werkende kring in 2 stukken verdeeld. Om zo wat kabel uit te sparen dmv de splitter.
      Ik heb wel geen terminators gebruikt. (Zijn in bestelling, dus kan ik einde van de week nog uitproberen.)

Ik kan de 10m kabel wel eens vervangen door een kortere, maar denk niet dat dit de oorzaak is.

Comment

Dan zit jij met de zelfde opstelling als ik en mag je normaal geen problemen hebben.

Ik zou de bax helpdesk eens contacteren waarschijnlijk zit er een fout in uw splitter.

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
          Dan zit jij met de zelfde opstelling als ik en mag je normaal geen problemen hebben.

Ik zou de bax helpdesk eens contacteren waarschijnlijk zit er een fout in uw splitter.
          Zal ik zodadelijk eens doen.
          Ondertussen de 10m DMX vervangen door een kortere en alleen een LED par aangesloten.
          Maar werkt ook niet.
          Vermoed ook dat de splitter het niet doet.

Comment

Working...
          X