Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra ComPar Kit 2 & Showtec LED controller werken niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra ComPar Kit 2 & Showtec LED controller werken niet

Beste,

Ik heb zojuist een Ayra ComPar Kit2 en een Showtec LED Controller besteld en eindelijk binnen gekregen alleen ik krijg het geheel niet met elkaar functionerend.

De LED Commander van Showtec is de laatste toevoeging aan hun succesvolle LED controllers. Met acht kanalen, 16 scenes en 16 chases is dit een uitgebreide, maar eenvoudige controller.

Ayra ComPar Kit 2 LED lichtset koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Wanneer ik de Controller aansluit op de Ayra gaan de lampen uit en reageren deze niet. Dus de Ayra is totaal niet te besturen met de controller. Zonder de controller kan ik de Ayra wel aansturen met de fotocontroller, maar dat wil ik niet. Ik wil natuurlijk de DMX controller gebruiken.

Ik ben volledig nieuw met licht, dus mogelijk heb ik nog wat instellingsproblemen, maar als ik bijvoorbeeld de dimmer / master en Rood openzet, krijg ik ook niet alleen rood licht.
    Zodra de XLR kabel is aangesloten gaan de lampen uit en reageer de Ayra niet op de controller.
    Het adres op de Ayra staat op 001.

Telefonisch bij Bax kom ik ook niet verder. 2 terugbelverzoeken neergelegd maar helaas tot op heden nog (steeds) niet teruggebeld.

Wie kan mij op weg helpen?

Heb je de basis instelingen van de controler gebruikt?
    Want dan kan het niet werken want de standaard instelingen van de controler zijn kanaal 1 tot 8
    Rood, groen, blauw, kleur, strobo, audio, dimmer en master
    En Bij de ayra moet ook eens de handleiding kijken daar zie dat die vele mogelijk heden heeft om dmx aan gestuurd te worden.
    Hoe meer kanalen u gebruikt hoe meer mogelijk heden u heeft.
    Maar je de moet handleiding van de led kommander raadplegen om deze aan passen aan uw lampen
    Deze video kan misschien ook al helpen http://youtu.be/6byJX7ug6y8

Veel succes hier mee

Ik hoop dat je al een beetje op weg geholpen bent.

Comment

Het 'probleem' met deze controller is dat de standaard instelling gefocust is op led parren van Showtec. De DMX chart van een Showtec ledpar ziet er anders uit dan die van de Compar kit en daardoor reageert de Compar kit niet op commando's van de Led commander. Je hebt wel de mogelijkheid om alles te patchen maar ik weet niet in hoeverre je deze controller perfect kan laten werken met de Compar kit. Mijn advies is om de Led commander om te ruilen voor een normale DMX controller zoals deze:

De Ayra OSO 240B MKII koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

Comment

Working...
      X