Announcement

Collapse
No announcement yet.

aansturen licht middels midi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aansturen licht middels midi

Beste forumleden,

Ik ben toetsenist en gebruiken veel midifiles in de band. Nu wil ik een licht show maken en dit in de midifiles zetten en zo aan sturen. Ik gebruik de miditemp multiplayer om mijn files te starten en stoppen.
    We hebben 2 parren lampen rookmachine en twee moving heads, maar in de toekomst komt hier meer bij.
    Heb een paar vragen:

Welke dmx controller zou het beste zijn om te gebruiken? Neem aan geen laptop ivm de aansturing vanuit de miditemp.
    Is het mogelijk om via software een show in elkaar te zetten en dan als het ware up te loaden naar een dmx controller die weer wordt aangestuurd door de midifile?

Alvast bedankt!

Ja dit is mogelijk.

Ik zou zeggen kijk eens naar cuelux pro. Dit kan dat wat je hier vraagt.

Comment

Thanks zal eens gaan kijken!

Comment

Ik zag dat bax-shop.nl/cuelux pro software was. Ik bedoelde meer welke controller ik het beste kon nemen of maakt dat niet uit?

Comment

Cuelux pro is inderdaad software.

Maar en nu komt het
          Je kan met de software alleen natuurlijk helemaal niets. Daarom zit er ook een cuecore bij geleverd.
          Met deze cuecore kan je dus je computer comando's omzetten naar dmx

Nu kan er echter nog veel meer met een cuecore. je kan hem ook thuis met je computer programmeren. iets van 64 shows erin zetten. Deze kan je dan weer middels je midi protocol triggeren. Mooie is dat je een soort learn modus erop hebt zitten. Dus jij zegt welke midi code wat moet doen.

Voor jou oplossing zou het dus zo zijn.
          Met Cuelux pro je zet de shows op de ceucore zelf ( dus draait daarna dan ook zonder pc )
          Je geeft via de cuecore software aan wanneer welke ceu getriggerd mag worden ( hangt dus je keyboard of wat dan ook op de midi in poort van de cuecore )
          Je gaat op tour. Drukt op de door jou gewenste knop en presto tataaat allaaaf en 1000 andere yes het is gelukt uitdrukkingen. Het werkt je roept de vooraf ingeleerde show weer terug op.

Comment

Oh echt? Klinkt veel belovend! Zal eens gaan zoeken! Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Comment

Ziet er goed uit dat cuelux pro, maar twee nadelen:
              1. duur
              2. geen controller dus geen handmatige bediening mogelijk (zonder software dan)

iemand ervaring met een controller welke deze features aankan??

Comment

Ik zou me eerst eens verdiepen want dat is wel mogelijk.
                Dit kan via de midi ingangen (en zowat elk midi ding kan eraan), via de Dmx in en een goedkope elcheapo controller. Of zelfs via smpt. Daarnaast nog eens 4 maak, verbreek contacten welke je een eigen functie kan geven.

Duur? Tja het is maar wat je duur vind. Voor dat wat dit kan vond ik het niet duur.

Comment

Je moet het ook zo bezien.
                  Een controler is beperkter in het maken van de shows, en in de adressen dat het kan aansturen.
                  Waar software handiger is voor het programmeren en veel meer uitbreidingd mogelijk heden heeft.

Comment

Working...
                  X