Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachine aan Dmx koppelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rookmachine aan Dmx koppelen

Hallo allemaal,
    ik heb de Ayra WSM01 MKIII 900 Watt DMX rookmachine en deze zou ik graag willen instellen op mijn Dmx mixer. ben er nu een aantal dagen mee bezig geweest maar het wil mij niet lukken om deze in werking te krijgen.
    Ik heb de volgende dmx controller: Ayra OSO 1612 DMX scanmaster controller .
    ik heb al gezien dat je een iec kabel nodig heb met een male aansluiting en een female aansluiting. deze heb ik gisteren dus ook gemaakt maar kreeg er alsnog geen contact mee.
    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
    Mvg Djowie

Je hebt een DMX kabel nodig met aan een kant een XLR 3 polig male, en aan de andere kant een XLR 3 polig female. Adres instellen op je rookmachine, en de corresponderende schuif op je DMX tafel openzetten. Moet werken!(adres 1 zou moeten corresponderen met de eerste schuif op je tafel.)

Let op bij het maken van om het even welke kabel, dat de signaal + en - de massa niet onderling worden gewisseld. Vooral de signaalkabels (+ & -) niet omdraaien, want dan werkt het dus ook niet!

Comment

oke,
      ik had vernomen op het internet dat je ook nog een iec kabel nodig had die van je rookmachine ( waar normaal de afstandbediening in gaat) naar de dmx controller moet. of is dat niet persé nodig?

en hoe doe ik precies het adres instellen met die dipswitch? snap namelijk niet hoe dat werkt en hoe je die codering gelijk krijg zodat hij op je dmx controller reageert?
      mvg Djowie

Comment

De IEC kabel is een interessant gemaakte naam voor een simpele netkabel met een Euroconnector aan het uiteinde. De aansluiting voor je handbediende remote gebruik je niet als je op DMX gaat, voor DMX gebruik je de XLR aansluitingen. (ik neem aan dat die er op zitten? Wat voor rookmachine heb je?)
        Het instellen van de dipswitch is erg simpel. Even google raadplegen, en je hebt in no-time een tabel waarin te zien is welke dipswitch of dipswitches je aan of uit moet zetten om een bepaald adres te krijgen.
        Als je alleen dipswitch 1 omhoog zet, heb je adres 1
        Als je alleen dipswitch 2 omhoog zet, heb je adres 2
        Als je alleen dipswitch 3 omhoog zet, heb je adres 4
        Als je alleen dipswitch 4 omhoog zet, heb je adres 8
        enzovoort.
        Gewoon even googelen!

Comment

ik heb de volgende rookmachine: http://www.bax-shop.nl/rookmachines/...mx-rookmachine
          hier zitten dmx in en uit gangen op.

met welke knop zorg ik dan dat de rookmachine gaat roken?
          er zit namelijk op mijn dmx controller een knop "fog machine" en daarboven zit een lampje "ready" maar die wilt bij mij niet gaan branden.
          en aan de achterkant zit een aansluiting voor fog machine en die ik gekoppeld met mijn rookmachine maar alsnog wilt hij niks doen....

Comment

Op de manier die ik omschrijf, reageert de rookmachine op een van de schuiven op je tafel, en niet op de aansluiting/druktoets van de rookmachine.
            Welke dmx sturing heb je?

Comment

Originally posted by john View Post
              Op de manier die ik omschrijf, reageert de rookmachine op een van de schuiven op je tafel, en niet op de aansluiting/druktoets van de rookmachine.
              Welke dmx sturing heb je?
              Sorry, niet goed gekeken. Ik zie dat je de Ayra OSO1612 hebt. In de beschrijving vind ik niet terug op welk kanaal de tafel uitstuurt voor een rookmachine. Maar er staat wel in dat niet al de rookmachines op deze knop reageren.

Comment

ja klopt, dit heb ik ook gelezen. maar heb bij bax shop de rookmachine gekocht en ze adviseerde mij om deze dmx controller erbij te nemen. dus zou het raar vinden als nu blijkt dat de rookmachine er niet op aangesloten kan worden.
                anders zal ik binnenkort is naar baxshop gaan en vragen om hulp.
                maar bedankt voor je hulp in ieder geval!
                Mvg Djowie

Comment

Working...
                X