Announcement

Collapse
No announcement yet.

american dj dmx operator

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• american dj dmx operator

ik heb laatst de nieuwe American dj DMX operator 2 gekocht,
    in deze dmx controller zit een midi functie maar hoe kan ik die op mijn computer aan de praat krijgen.
    ik sluit de dmx controller aan maar doet het niet als midi controller,hij geeft ook niks aan op de pc enzo
    er zit geen cd met installatie software bij en op hun website staat ook niks.in de handlijding staat ook niks.
    ik heb geen idee hoe ik hem dus kan gebruiken op mijn computer.

en als ik het voor elkaar heb weet iemand dan een leuke gratis dmx software ?

ik heb een laptop met windows 10

kan iemand mij helpen ?
    alvast bedankt.

mvg mttmdj

Als je van plan was om de dmx operator met je computer en software aan te gaan sturen dan heb je helaas pech.

Dat is niet mogelijk.

Als je met een pc je licht wil bedienen heb je een interface ( of kastje wat je wil ) nodig die van je usb naar dmx gaat. Hierin zijn verschillende mogelijkheden.
    LET OP. Sommige kastjes werken met verschillende software. Maar er zijn er ook een heleboel die met maar 1 type software overweg kunnen. Goed kijken dus waar je mee wil gaan werken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
      Als je van plan was om de dmx operator met je computer en software aan te gaan sturen dan heb je helaas pech.

Dat is niet mogelijk.

Als je met een pc je licht wil bedienen heb je een interface ( of kastje wat je wil ) nodig die van je usb naar dmx gaat. Hierin zijn verschillende mogelijkheden.
      LET OP. Sommige kastjes werken met verschillende software. Maar er zijn er ook een heleboel die met maar 1 type software overweg kunnen. Goed kijken dus waar je mee wil gaan werken.
      maar je kan hem wel als midi controller gebruiken als het goed is want er zit een functie op dat dat kan maar mijn pc pakt m niet en ik kan niks vinden hoe ik hem als midi controller ga geruiken

Comment

als ik het correct heb. kan je die controller midi commando's toe sturen die je kan linken aan programma's in de controller.

dus eerst de controller programmeren met scenes en chases en die kan je linken aan bepaald midi commando.

dus als je dan dat bepaalde signaal stuurt zal de controller het bij horende programma weer geven.

maar vraag mij niet hoe je met de pc die signalen moet maken en versturen

Comment

ooh,
          ik dacht dat je hem als midi controller kan gebruiken dus dat je in je licht software met je dmx operator de schuiven in de software kan bedienen.

Comment

als je een midi controler wil waar mee je uw software op de pc kan bedienen kan ik u enkel de midicon aan bevelen ( heb die zelf ook en werkt prachtig)
            MIDI controller speciaal ontworpen om van uw DMX software een 'echte' lichttafel te maken. Met voldoende knoppen en faders van goede kwaliteit heeft u volledige controle over uw software.

maar je moet er nog wel goede software hebben die genoeg ondersteuning heeft voor de midicon volledig te kunnen gebruiken.

en dat is de software van elation zelf http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...n-dmx-software

of die van sunlite http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...on-dmx-systeem

nu kan ik enkel aan raden om de software eens te downloaden en te proberen voor je koopt.
            .
            nu heb ik er 2 verschillende software genoemd maar er zijn er nog maar daar van weet ik niet zeker of ze alle functies van de midicon goed ondersteunen

hopelijk helpt dit u.

Comment

dankjewel,
              maar ik heb de dmx operator nu al en ben benieuwd hoe ik het midi gedeelte gebruik. weet iemand dat ?

Comment

Working...
              X