Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke scanner kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke scanner kopen?

Ik heb een vraagje. Ik geef altijd graag kleine of middelgrote huis feesten en vind het leuk om wat te experimenteren met licht en geluid. Ik heb tot nu toe alleen 2 moonflowers, stroboscoop, laser en een rookmachine.

Nu wil ik eigenlijk toch wat uitbreiden en dan dacht ik aan een scanner. Maar ik weet dus niet welke. Ik twijfel tussen de Ayra TDC 444 MKI en de Ayra ALO 030. Ik wou eerst de Ayra ALO 030 en dan 2 keer, tot mijn oog dus viel op de Ayra TDC 444 MKI. Want daar zitten dan 4 scanners in een voor maar 150 euro. Mijn vraag is dan welke het beste bij mij zou passen.

De twee scanners:
    Ayra TDC 444 MKII 4-in-1 LED scanner koop je bij Bax Music met 30 dagen bedenktijd. Voor 23:00 besteld = morgen in huis! We Support Your Stage

De ALO 030 is een geavanceerde LED scanner, gebaseerd op een 30 Watt lichtbron. Ondanks zijn basic karakter heeft hij aardig wat praktische functies aan boord, om in een handomdraai een verrassende lichtshow neer te zetten!

Mijn overige apparatuur:
    http://www.bax-shop.nl/led-lichteffe...led-moonflower (2x)
    De Freq is een krachtige LED stroboscoop op basis van 5 mini strip LEDs van 5 Watt per stuk. 25 Watt aan LED vermogen dus! Deze Freq 5 produceert felle, intense flitsen en is via DMX te besturen.

De felle ITA04 MKII beschikt over een krachtige 50mW groene laserdiode. Combineer dit met een snelle set stappenmotoren en spiegeltjes en u heeft het recept voor een waanzinnige lasershow. Zeker met een beetje rook er bij!

De WSM03 MKIII is een stevige rookmachine met 1500 Watt verwarmingselement. In generatie 3 is de nozzle beter beschermd en is het elektronisch circuit opnieuw ontwikkeld.

Persoonlijk zou ik voor de alo 030 gaan, ik heb er zelf ook 4.
    Die heeft een 30w led met apart kleuren wiel en gobo wiel.
    Ik vin dat de alo voor zijn prijs mooi en stevig in een zit.
    En ze geven mooie kleuren en vormen

Nu ik heb de TEC 444 nooit in het echt bezig ge zien dus kan daar niet veel over zeggen.

En wat ik doe bij een thuis feestje is zoon scanner boven op de kasten zetten met een rubber lapje onder voor de kast te beschermen.

Zo kan je mooi uw licht verdelen over de kamer ipv dat alles van 1 kant komt.
    En op sound modus moet je enkel stroom geven en dan geven ze al een mooi vulling van de kamer.
    En met een beetje rook zal het er zeker mooi uit zien.

Ik hoop dat je hier iets mee bent ( het blijft een persoonlijke mening / ervaring )

Comment

Vergeet niet dat de TDC 444 meer een effect is dan echt een scanner. Hij produceert namelijk vier erg strakke bundels en hier zitten verder geen figuren in.

Bij de ALO 030 heb je wat grotere figuren (bredere afstraling) en meer afwissel-mogelijkheden dankzij de afzonderlijke kleuren en gobo's.

Comment

Ik denk ik zal mijn vraag hier in plaatsen. Ik draai van feesten tot 200man. Ik wil graag de ayra alo 30 of 60 kopen. Zeggen jullie dan 4x ayra alo 30? of 2x ayra alo 60? hoor graag een reactie. Ik gebruik de lampen met een rookmachine, en 4 led parren aan een truss.
        Groeten,

Collin
        Last edited by collin98; Thursday-03-12-2015, 16:42.

Comment

welke led par's heb je?
          Met rgb power led's?
          Of met een 150 tal kleintjes?

Ik heb ayra compar 20 spots en heb al onder vonden dat die de stralen van de alo 30 over stemmen.

Waar dat volgens mijn de alo 60 de led pars met simpele ledjes zullen over stemmen.

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
            welke led par's heb je?
            Met rgb power led's?
            Of met een 150 tal kleintjes?

Ik heb ayra compar 20 spots en heb al onder vonden dat die de stralen van de alo 30 over stemmen.

Waar dat volgens mijn de alo 60 de led pars met simpele ledjes zullen over stemmen.
            Ik heb de ayra compar kit 1.(dus met 150tal lampjes) Maar een zaaltje waar 150 man ingaan zijn de scanners dan genoeg?
            Last edited by collin98; Thursday-03-12-2015, 17:26.

Comment

Originally posted by collin98 View Post
              Ik heb de ayra compar kit 1.(dus met 150tal lampjes) Maar een zaaltje waar 150 man ingaan zijn de scanners dan genoeg?
              Als je licht sterkte van de compar kit 1 goed vind zal de ayra alo 30 ook straf genoeg vinden.
              Maar 4 scanners met 1 compar 1setje
              Is het misschien een idee van 2alo 30 en 1 extra compar 1 setje
              Of als je iets meer investeerd 3 alo30 en 1 compar setje
              Dan kan je in uw Trus 3 scanners met daar tussen 2 compar setjes lijkt mijn een knap effect.
              Als uw budget dat aan kan ;)

Comment

Oke bedankt voor uw reactie. Dan ga ik voor 4x ayra alo 30 en nog een ayra compar kit erbij. heb een truss van 2x 2meter. Dus dit lijkt me zeker gaaf. Heb een redelijk budget. Bedankt voor de snelle reactie!

Comment

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.
                  Zoals ik zij ik heb zelf 4 alo 30 scanners 2 van de periode toen ze nog bax noemde en 2 met de naam ayra.
                  Super tevreden van. Mooie kleuren en figuren

Weet niet of het voor u intresant is
                  Maar als je de toppen van het deksel verwijderd en 2 hoekjes uit 2 hoek snijd passen de scanners mooi in deze flightcase ( let wel op dat je dan uw garantie verliest en ik niet verantwoordelijk ben als je te veel uit de 2 hoek snijd)

En kan je ze mooi en veilig transporteren

Deze flightcase is ontworpen voor twee Dynamo of Microscan scanners, maar kan ook voor effecten met soortgelijke afmetingen worden gebruikt. De stevige buitenkant en zachte binnenzijde beschermen uw apparatuur optimaal.
                  Last edited by mavrickmp; Thursday-03-12-2015, 17:56.

Comment

Working...
                  X