Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe movingheads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe movingheads

Ik maak nu nog gebruik van kls800 t bar verlichting voor mijn drive in show.
    Ik wil de kls sets gaan vervangen voor movingheads. Welke types hebben jullie goede ervaringen mee/ waar moet ik op letten?

Ik zou de kls aanvullen. Niet vervangen.
    Wil je toch perse vervangen
    Neem in ieder geval een wash.

Zelf goede ervaring met adj inno koppen. We hebben ook ayra gehad maar die waren meer stuk dan heel en dus ook vrij snel weer weg gedaan.

Comment

We hebben gelukkig sinds september een lichting nieuwe movingheads in het assortiment gekregen. Heeft ongeveer driekwart jaar gekost om door te ontwikkelen maar dan heb je ook wat.

Dit zijn:
      Ayra ERO 506: Compacte wash movinghead met RGBAW+UV LEDs er in.
      Ayra ERO 704: Beam movinghead met zeer felle Osram Ostar RGBW LEDs
      Ayra ERO 706: Forse movinghead (tussen beam en wash in) met RGBAW+UV LEDs.

De 7-serie movingheads zijn voorzien van Neutrik Powercon in/out, worden geleverd met 1.5m aansluitkabel en 3m verlengkabel, beschikken over temperatuurgestuurde ventilatoren (kunnen ook uitgeschakeld worden), enz.
      De 506 is wat compacter en mist wat luxe, maar is dan ook een stuk betaalbaarder.

Al deze movingheads zijn sowieso voorzien van 4 ingebouwde programma's met door de gebruiker instelbare snelheid. Hoe lager deze snelheid ingesteld wordt, hoe vloeiender de bewegingen.

Comment

Bedankt voor jullie reacties, vraag me echter wel af waar die enorme prijsverschillen in zitten, ik zie genoeg heads van boven de 1000,- per stuk op de bax site??

Comment

Prijsverschillen zitten hem in een stuk functionaliteit, lichtopbrengst, enzovoorts. Zo zijn er tegenwoordig veel movingheads die per pixel aangestuurd kunnen worden, wat de prijs flink opdrijft. Een leuke feature, maar in de praktijk gebruik je dit niet zo snel en het vreet DMX-kanalen en kost relatief veel programmeerwerk. Zomaar een voorbeeld.

Comment

Bedankt rick voor je visie! Ik heb mn oog inmiddels laten vallen op een showtec phantom 50 mkII.wat vinden jullie van deze?

Comment

Prima movingheads maar niet om als basislicht te gebruiken. Als het ter aanvulling van je KLS-800 is, prima plan.

Comment

Working...
              X