Announcement

Collapse
No announcement yet.

MYDMX 2.0 Buddy Help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MYDMX 2.0 Buddy Help

Al een tijdje maak ik gebruik van een Showtec Scanmaster om mijn Licht via DMX te besturen.
    Onlangs heb ik een ADJ my DMX Buddy aangeschaft om het licht softwarematig aan te sturen.
    De software MYDMX 2.0 is geïnstalleerd (op zowel Macbook als Windows pc) maar ik krijg de verlichting niet aan de gang.
    De adressen en kanalen zijn zeker goed ingesteld want via de showtec controller verloopt alles perfect.
    Wat heb ik over het hoofd gezien/fout gedaan?
    Plug en play gaat bij deze dus niet op. Ik heb veel gezocht op het net, maar kan nergens een oplossing vinden.
    Wie kan mij helpen?

ziet de Mydmx software de buddy wel en blijft ie niet in de demo stand staan. De buddy heeft max 256 kanalen. Heb je al via handbediening van de kanalen al geprobeerd de waarde te veranderen, zodat het aangesloten apparaat reageert op de buddy en ontvangt het apparaat wel dmx. Meestal brand er wel een ledje (al dan niet knipperend) op het aangesloten dmx apparaat.

Je zou de polariteit van de het dmx signaal ook kunnen omdraaien dus aan 1 kant van de kabel aansluiting 2,3 te verwisselen.

Comment

Bedankt voor de reactie!
      De Software staat niet in demo-mode. Op de plaats waar demo-mode staat in het scherm, wordt de buddy weergegeven. Dus ik mag aannemen dat de software de buddy herkent. Op de buddy brand een rode led, en knippert een groene led. Als ik de buddy uit het aangesloten apparaat verwijder knippert het gekozen adres op het apparaat. Als ik de buddy met het apparaat verbind stopt het knipperen en geeft het apparaat het ardres weer.
      Het handmatig veranderen van de waarde had ik al geprobeerd, maar zonder succes.
      Is de buddy defect, of heb ik een software instelling over het hoofd gezien?
      Er zit geen handleiding bij de buddy. Dit hoeft ook niet zou je zeggen. Maar als het niet werkt kun nergens op terugvallen.
      Op diverse sites lijkt het aansluiten van de buddy plug & play. Van problemen zie ik nergens iets.
      Inmiddels ben ik al heel wat uurtjes met de buddy in de weer zonder enig resultaat.
      Erg jammer.....

Comment

Opgelost!!!
        Nieuwe software-versie gedownload. Werkt nu zoals verwacht.
        Toch blijf ik het vreemd vinden dat de vorige versie niet werkt...
        Bedankt voor het meedenken.

Comment

top dat ie werkt

Comment

Working...
          X