Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stroboscoop op muziek

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stroboscoop op muziek

Hallo

Net heb ik een Arya FLASH 1500D binnen gekregen. Ik was van plan om hem los te gebruiken en had verwacht dat hij zou reageren op muziek.

Alleen op de manual/auto modus flitst hij op een vast tempo (niet op de muziek). De gebruiksaanwijzing zegt dat het kan liggen aan: 'wrong working mode', 'microphone sensitivity too low', of 'speaker placed too far away of lack of bass' zonder er bij te zeggen wat wel de goede 'working mode' is of waar ik de microphone sensitivity kan aanpassen.

Kan iemand me hier meer over vertellen? Of kan hij helemaal niet los op muziek reageren en heb ik een stroboscoop controller oid. nodig?

Alvast bedankt!

Deze stroboscoop reageert niet op muziek. De auto modus is de stand alone optie waarvan je de snelheid met de knoppen op de achterkant kan regelen. De manual modus betekent de DMX aansturing.

Mocht je opzoek zijn naar een stroboscoop die keurig een flits geeft op iedere beat dan moet je een andere oplossing zoeken, want zelfs als je een strobo vind die een ingebouwde microfoon heeft dan kan ik je op een presenteerblaadje geven dat het apparaat geen onderscheid kan maken tussen een bassdrum en andere luide tonen.

Comment

Duidelijk!

Begrijp ik het goed en zou de Briteq STR4 of de Ayra OSO 240B MKII een goede oplossing zijn om de stroboscoop op muziek te laten reageren?

Comment

Het is eigenlijk niet te doen om middels een ingebouwde microfoon een stroboscoop te laten doen wat jij wilt. De strobo die je al hebt beschikt over DMX. Als je deze aan een DMX controller hangt dan kan je manueel de snelheid aanpassen aan de muziek. Het werkt niet super strak, maar is wel de meest eenvoudige oplossing.

Een manier om het echt strak te krijgen is een softwarematige oplossing waarmee je de flitsen in de lichtsoftware laat triggeren door een midiclock synchronistatie met de metronoom van bijvoorbeeld traktor.

Comment

Working...
        X