Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geluid gebruiken van mengpaneel voor aansturing Sound mode DMX sturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geluid gebruiken van mengpaneel voor aansturing Sound mode DMX sturing

Dag iedereen!

Ik heb een Eurolite DMX Led operator 4 om 2 led-parren aan te sturen. Dit werkt perfect maar ik zou het geluid willen gebruiken direct afkomstig van mijn Pioneer DFM-800 mengpaneel, in plaats van het microfoontje dat in de DMX controller verwerkt zit. Hoe sluit ik dat juist aan en welke kabel heb ik hier voor nodig? De DMX operator heeft hier een enkele RCA input voor voorzien.

Bedankt alvast!

Groeten Boris

Dit ligt eraan welke output je gebruikt op je DJM.
    Gebruik je de xlr-uitgang, geen probleem. Sluit een (enkele) RCA kabel aan op je (RCA) Master out en prop de andere kant in je DMX controller.
    Gebruik je echter de RCA-uitgang, dan moet je deze kabel aansluiten op de record out. Tenzij je die gebruikt natuurlijk.
    Het enige nadeel is hier wel dat je output niveau van beide master uitgangen ongeveer hetzelfde is.
    In het begin van de avond draai je zachter dan op het eind van de avond, dus zal ook het signaal uit je mixer in het begin zachter zijn dan op het eind.
    Je parren zullen dus op het eind van de avond heviger reageren op de muziek dan op het eind van en avond.
    Een manier om di op te lossen, is door je mixer output constant te houden en het volume alleen te veranderen door aanpassingen aan te brengen op je versterker,

Comment

Working...
    X