Announcement

Collapse
No announcement yet.

American DJ Sweeper Beam Quad RGBW

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• American DJ Sweeper Beam Quad RGBW

Onlangs 2 American DJ Sweeper Beam Quad RGBW aangekocht.
    Maar zit met een eigenaardigheid welke ik maar niet opgelost krijg.

Beide zijn op DMX aangesloten.

Indien ik de eerste adres 1 geef en de andere adres 2.

En aangeef dat op 1channel DMX te willen werken reageren beide verschillende op de DMX sturing.
    De eerste gaat inderdaad de juiste (vooringestelde) show afspelen, de tweede doet iets helemaal anders.

Indien ik de eerste adres 1 geef en de andere adres 7.
    En aangeef dat op 6channel DMX te willen werken reageren beide wel correct op de DMX commandos.

Wanneer ik DMX verbreek vallen ze terug op Master-Slave en dat werkt wel naar behoren.

Ik heb beide al eens adres 1 gegeven. Geen correct resultaat.
    De eerste adres 2 en de tweede adres 1, ook geen correct resultaat. Altijd de tweede die volgens mij niet correct reageert.

Beide hebben Firmware versie 14.

sorry had uw post verkeerd begrepen en dus ook verkeerd geantwoord.
    Last edited by mavrickmp; Sunday-15-05-2016, 11:34.

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
      Als je op dmx wil werken moet je kijken hoeveel adressen uw lichten gebruiken om te weten op welk adress je ze moet zetten.

Bv. Als je een 8 lampen hebt met 5 dmx kanalen dat moet je uw eerste lamp 1geven de 2de 6 de 3de 11 env...
      En niet 1, 2, 3 ...

En dan gaan ze Wel perfect doen wat jij wil.
      Hoi,

volgens mij zijn de adressen correct.
      De toestellen hebben een 1 channel mode.

Dus eerste heeft adres 1 de andere adres 2.
      De DMX software geeft aan welke adressen ik moet instellen.
      ik kan namelijk in verschillende fixtures kiezen.

1 mode
      6 mode
      35 mode
      ...

En ik geef dit ook op het toestel zelf aan.

Bij 6 channel mode:
      Heeft de eerste adres 1 en de tweede adres 7. En de 6 channel mode werkt wel, maar 1 channel mode niet.

Comment

Ja er na had ik inderdaad gemerkt dat ik uw tekst verkeerd had begrepen, en dan ook mijn post aan gepast met een gemeende sorry.

En ik heb zelf geen ervaring met deze bepaalde effecten dat ik geen oplossing weet.

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
          Ja er na had ik inderdaad gemerkt dat ik uw tekst verkeerd had begrepen, en dan ook mijn post aan gepast met een gemeende sorry.
          Geen probleem.
          Eigenaardig gedrag van het toestel in ieder geval.
          Vandaag nog wat zitten proberen, maar geen soelaas tot zover.

Comment

Dit probleem zal je blijven houden, de timings van de ingebouwde shows zal altijd afwijken bij dit soort fixtures, de oplossing kan zijn om ze als master and slave in te stellen en dan maar 1 aan sturen en dat de 2 de de 1 ste volgt, evtueel ook te probern om beide units een reset te gevene via het menu
            Last edited by Ampli; Saturday-21-05-2016, 15:45.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
              Dit probleem zal je blijven houden, de timings van de ingebouwde shows zal altijd afwijken bij dit soort fixtures, de oplossing kan zijn om ze als master and slave in te stellen en dan maar 1 aan sturen en dat de 2 de de 1 ste volgt, evtueel ook te probern om beide units een reset te gevene via het menu
              Ik had ondertussen ook al een vermoeden dat het hieraan zou kunnen liggen. Bedankt voor de bevestiging.
              Volgens mij herkennen de units dat ze in de DMX kring zitten en kan ik niet 1 van de units op Slave zetten.
              Is me in ieder geval niet gelukt.

Comment

Working...
              X