Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eurolite KLS-200 en Ayra OSO 1612 DMX Controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eurolite KLS-200 en Ayra OSO 1612 DMX Controller

Ben al enige tijd in het bezit van 2 x Eurolite KLS-200 set. Gekozen is, op advies van een medewerker van Bax, om deze sets aan te sturen met een Ayra OSO 1612 DMX Controller.
    Helaas krijg ik na een kleine week van proberen het maar niet voor elkaar om ook maar 1 set werkend te krijgen in combinatie met de Ayra.
    De KLS-200 heb ik als volgt ingesteld; Menu ingedruk tot ik A..1 zag. Toen op menu gedrukt tot ik SND zag en toen op Up gedrukt tot ik in het display 512 zag verschijnen. Na verloop verschijnt er dan d..1. Wat ik ook lees en opzoek, geeft dit aan dat het misschien juist moet zijn maar de Ayra stuurt maar enkele functies door.
    Wat doe ik fout ..... denk eerder aan de instelling die ik niet goed doe.
    Kan iemand mij daarin adviseren, ik kom er niet meer uit.

fixture 1 aanzetten op de oso (tenminste, als het adres van de Eurolote nog steeds '1' is), dan schuifje 2 helemaal omhoog, en dan kijken of je met bijvoorbeeld schuifje 4 de eerste spot rood krijgt (net even in de handleiding opgezocht).

Comment

Originally posted by pboosten View Post
      fixture 1 aanzetten op de oso (tenminste, als het adres van de Eurolote nog steeds '1' is), dan schuifje 2 helemaal omhoog, en dan kijken of je met bijvoorbeeld schuifje 4 de eerste spot rood krijgt (net even in de handleiding opgezocht).
      Had ik ook al begrepen uit het boekje en naar aanleiding van uw reactie dit nogmaals geprobeerd maar helaas.

Comment

Stating the obvious (ik twijfel niet aan je kennis, maar ik schrijf het toch): DMX-kabel tussen OSO en Eurolite (en goed om: OSO out, Eurolite in)?

De handleiding is inderdaad vaag over wat er in je display moet staan (lees: er staat niets in de Duitse):

Zum Wechseln in die DMX-Betriebsart drücken Sie die Taste MENU so oft, bis das Display "SND" oder "ARO" (of ARD, of whatever :) )
        anzeigt. Drücken Sie die Taste UP. Das Display zeigt ".512" und nach wenigen Sekunden kann
        das Lichtset mit dem DMX-Controller betrieben werden

Comment

Bedankt voor de reactie maar ben er gelukkig uitgekomen, na 6 dagen puzzelen.
          Het is idd vaag wat de handleiding betreft, ben dan ook wel blij met mijn enige kennis.
          Het werkt en kan dus weer eens slapen zonder te piekeren.
          Nogmaals BEDANKT.

Comment

Working...
          X