Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dmx adressen instellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dmx adressen instellen

Hallo,

Ik heb een vraag over het instellen van mijn dmx adressen, ik beschik op dit moment over 4x Showtec LED Par 56 kort zwart, 2x BeamZ MHL-74 mini wash movinghead 7x10 Watt RGBW en 1x Showtec Scanmaster 8/2 DMX-lichtsturing.

Op dit moment heb ik het zo ingesteld dat de 2 movinghead allebei op fixture 1 staan op mijn scanmaster en de led parren alle 4 afzondelijk op fixture 2 t/m 5. Nu zou ik graag de 2 movingheads afzonderlijk willen kunnen besturen (Movinghead 1 op fixture 1 en movinghead 2 op fixture 2 en de led parren op fixture 3 t/m 6). Dit is naar mijn weten wel mogelijk alleen ik kom er niet uit, ben beginnend met dmx, de dipswitches op de led parren dat lukt allemaal prima, maar op de movingheads kom ik daar niet uit.

De dmx instellingen zijn nu als volgt:

Movingheads: Startadres 1:
    LED-par 1: Startadres 17: dipswitch 5+1 ON
    LED-par 2: Startadres 33: dipswitch 6+1 ON
    LED-par 3: Startadres 49: dipswitch 6+5+1 ON
    LED-par 4: Startadres 65: dipswitch 7+1 ON

Zou iemand mij hier meer duidelijk over kunnen geven?

Met vriendelijke groet, Ramon

Aangezien je LED par 1 nu op fixture 2 staat zal je de DMX adressen moeten aanpassen. Dus:

Movinghead 1: 1
    Movinghead 2: 17
    Par1: 33
    Par2: 49
    Par3: 65
    Par4: 81

In het menu van dat andere Beamz kopje stel je dus 17 in als DMX kanaal

Comment

Goedemiddag,

Mijn vraag gaat over het instellen van de adressering
      We hebben 12 lampen met per lamp 6kanalen. We hebben een lichttafel met 48 kanalen.
      Dit is het lichtplan (zie foto).

Hoe weet ik nu op welke adressering ik de lampen moet zetten?

Comment

Je hebt sowieso te weinig DMX kanalen dus dat word een beetje moeilijk.

Comment

Hoe kom je aan 48 kanalen, trouwens? Die Scanmaster kan, volgens specificatie, 12 fixtures van 16 kanalen elk aan. Dat zijn volgens mijn telling 192 kanalen.

Maar ondertussen begrijp ik je vraag al niet meer: Bax-Shop-Ronald had al aangeven hoe je de fixtures moet instellen om de fixture-knoppen op de scanmaster te kunnen gebruiken.

Wat mis je nog?

Comment

Originally posted by pboosten View Post
            Hoe kom je aan 48 kanalen, trouwens? Die Scanmaster kan, volgens specificatie, 12 fixtures van 16 kanalen elk aan. Dat zijn volgens mijn telling 192 kanalen.

Maar ondertussen begrijp ik je vraag al niet meer: Bax-Shop-Ronald had al aangeven hoe je de fixtures moet instellen om de fixture-knoppen op de scanmaster te kunnen gebruiken.

Wat mis je nog?
            Volgens mij zijn het 2 verschillende personen, de 2de geeft niet aan welke tafel hij heeft

Comment

Pfff, tijd voor weekend, je hebt gelijk :)

Comment

Working...
              X