Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies aanschaf laser software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies aanschaf laser software

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum en zie een druk bezocht forum voor zowel beginner als ervaren gebruiker.

Recent heb ik bij BAX een Laserworld CS1000-RGB gekocht met DMX en ILDA interface.
    Deze keuze gemaakt omdat ik in eerste instantie eerst de uitgebreide standaard patronen wil gebruiken van deze laser en mij later wil verdiepen in de aansturing van de laser.

Ik ben mij aan het oriënteren om de laser aan te sturen met software. Er zijn verschillende software pakketten op de markt die uiteraard alles kunnen, echter ik zou graag advies ontvangen welke software ik kan gebruiken, waarbij ik de volgende doelen voor ogen heb:

- Gebruik maken van een uitgebreide set van verschillende standaard animaties
    - Met het gebruik van standaard animaties dit op een een timeline te plaatsen die automatisch wordt afgespeeld
    - Het eenvoudig zelf kunnen ontwikkelen van animaties op basis van de al aanwezige animaties
    - Koppeling met een Windows / Microsoft (10) of MAC, bij voorkeur USB of LAN interface
    - De software dient intuïtief in gebruik te zijn

Mogelijk kan iemand een goed advies geven. Ik heb al enige demo's gedownload van Pengalin en Laserworld Showeditor. Mogelijk zijn er nog andere alternatieven.

Groet Ronald

Wat bedoel je met simpel zelf animaties ontwikkelen op basis van aangegeven animaties?
    Bedoel je gewoon de bestaande wat laten vergrote / verkleinen, draaien ezv?
    Of echt bij de bestaande iets bij tekenen ?

Comment

Ik bedoel op basis van de bestaande animaties deze idd te vergroten, te draaien etc.
      Voor teksten zou ik graag zelf teksten willen kunnen toevoegen.

Comment

Ha voor teksten ga je ilda moeten gebruiken en daar heb ik geen ervaring mee.
        Maar het standaard draai, vergroot, kleuren env kan je via dmx regelen

Comment

Hi,

Dank je wel voor je reactie. Het gaat mij met name om het advies welk software pakket ik het beste kan gebruiken op basis van gebruikerservaring die gebruik maakt van ILDA en DMX zoals Laserworld Showeditor of Pengalin.

Beide zijn zeer uitgebreid en hebben natuurlijk voor- en nadelen.
          Mogelijk zijn er andere softwarepakketten met een hoog gebruikersgemak. Hiermee bedoel ik dat zonder diepe technische kennis of uren studie toch leuke animaties gemaakt kunnen worden.

Comment

Working...
          X