Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ijsfontijnen electronisch ontsteken: Pyrco certifcaat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ijsfontijnen electronisch ontsteken: Pyrco certifcaat?

Beste mensen,

Ik ben aan het oriënteren op elektronisch ontsteken van ijsfontijnen voor onthullingen / openingen.
    Is er iemand die mij kan vertellen waar ik daar het beste even voor kan kijken? Is hier een vuurwerkcertificaat voor nodig? regelgeving? Ik heb de site van het KIWA al gevonden... maar wordt er door alle technische taal niet veel wijzer van... heb totaal geen intentie mij bezig te gaan houden met vuurwerk shows, etc..... puur ijsfontijnen middels elektronische ontsteking.

Het enige dat ik je kan vertellen is dat het categorie 1 vuurwerk is. Voor persoonlijk gebruik mag dit gewoon binnen worden afgestoken. Ik weet niet wat de bepalingen zijn voor professioneel gebruik. Ik kan me voorstellen dat de brandveiligheid niet in gevaar mag komen.

Wil je binnen met dergelijke effecten in een openbare (horeca) ruimte opereren dan ben ik ervan overtuigd dat er geen brandbare spullen in de omgeving aanwezig mogen zijn. De regelgeving is na de Volendamse brand in Café het Hemeltje sterk aangescherpt. Ik zou me er niet (zo maar) aan wagen.

Comment

Dat is allemaal bekend... en daarom ook de vraag of er iemand is hier die er echt wat meer van weet.
      Een normale ijsfontijn mag natuurlijk zo gewoon binnen gebruikt worden... maar is dat met electronische ontsteking ook zo?

Overigens zou het in mijn geval veelal buiten plaatsvinden: opblazen van ballonwanden met ijsfontijn, onthullen van logo met ijsfontijnen/flashpapier, etc. En ben ik al berekend op het verplicht bijhebben van blussers, etc.

Comment

Stel je vraag eens op een vuurwerkforum anders. Daar zitten echt een aantal mensen die verstand hebben van die kant van het verhaal. freakpyromaniacs bijvoorbeeld. Daar kunnen ze je ook helpen met advies over elektronische ontsteking.

Comment

Working...
        X