Announcement

Collapse
No announcement yet.

Simpele aansturing van DMX lampen via pc

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Simpele aansturing van DMX lampen via pc

Hallo kenners en experts,

Ik wil voor een project via 10 letters van het toetsenbord van de pc ook 10 lampen aan laten kunnen gaan zolang deze lettertoets blijft ingedrukt, maar dat de lamp ook weer uitgaat als de toets wordt losgelaten. Bij het indrukken van 2 lettertoetsen moeten er dus 2 lampen aangaan, bij alle 10 alle 10 de lampen aan, maar zodra je een toets los laat moet de lamp ook direct uit gaan. De lamp moet 1 vaste kleur hebben, maar de onderlinge lampen van de andere toetsen moeten een andere kleur hebben, dus 10 verschillende kleurentinten.

Omdat ik nu weinig kennis heb en ook weinig tijd heb om me in het DMX leven te gaan verdiepen is mijn vraag, is er software waar dit makkelijk in te programmeren is (gratis?) en welke hardware heb ik dan nodig van Bax Shop, ik schat in 10 lampen, wat draden en iets om de lampen te koppelen aan de pc en eventueel software die dit kan...

Wie advies heeft over software - of een lijstje met spullen kan typen die ik nodig heb, voel je welkom mij van advies te voorzien. Budget tussen de €300 en €400.

Opmerkingen in de zin, ga eerste het hele forum lezen en je verdiepen in dmx, die mogen worden overgeslagen ;-)

Ik denk dat dit met dmx niet goedkoop zal worden.
    Naast de lampen heb je ook nog dmx switches nodig, deze kosten voor 4 kanalen al snel iets van 100- 150 euro.
    Ik zou een kijken bij velleman. bv http://www.velleman.eu/products/view/?id=377966
    Er zijn nog andere versies, je zal wel het een en ander moeten programeren

Comment

Okay, dank voor je reactie, nadeel van deze elektrische oplossing dat mijn vragen over programmering of aansluiten open blijven, ik dacht met dmx software en dmr hardware een simpele oplossing te vinden met alleen het prgrammeren van de toetsen van het toetsenbord van de pc als kleine uitdaging (plug and play).

Comment

hi,

Als je budget richting de €300 ligt, heb je dan de lampen al?
        Lijkt me logisch dat je normale LED parren neemt voor dit, zodat je de kleur altijd kan aanpassen.
        Als je dat hebt kan je gewoon een simpele 16 kanaals dmx controller kopen (bijv) waarna je parren gewoon een ander kleurtje geeft en daarna gewoon de kanalen aan en uit zet.

Volgens mij zitten de kosten dan vooral in de led parren
        Last edited by stefan1122; Wednesday-25-01-2017, 20:08. Reason: mijn fantastisch goed gespelde Nederlands

Comment

Originally posted by Beginnertje View Post
          Okay, dank voor je reactie, nadeel van deze elektrische oplossing dat mijn vragen over programmering of aansluiten open blijven, ik dacht met dmx software en dmr hardware een simpele oplossing te vinden met alleen het prgrammeren van de toetsen van het toetsenbord van de pc als kleine uitdaging (plug and play).
          De aangedragen interface word aangesloten op de pc, ik weet niet of je kan programeren, vroeger heb ik op een oude c64 zo mn eerste lichtcontrolerer gemaakt. Helaas weet ik niks van programeren op een pc
          In je eers te bericht geef je ja aan enkele lampen te willen aansturen met toetsen drukken. Je zal dit moeten programeren op de pc,
          Het kan met dmx ook alleen zal je dan de koppeling tussen het dmx programma en het toetsenbord ook zelf moeten programeren, de meeste dmx programma kunnen wel toetsen koppelen aan een dmx kanaal, allen niet meerdere toetsen tegelijk,
          Wil je dit wel dan dient er weer meer hardware gekocht worden
          Voor. 10 lampen heb je dan nodig: dmx interface+programma, midi interface voor input van toetsen, 3x 4 kanaals dimmerpack/switch, dan nog de 10 lampen met fitting kabel en stekker, ik schat dit dan (zonder midi) al snel op €600 tot €1000,00

Comment

Working...
          X