Announcement

Collapse
No announcement yet.

Max Parbar + Led controller 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Max Parbar + Led controller 4

Hoi,

Ik heb onderstaande Parbar aangeschaft, inclusief de daaronder getoonde LED operator 4 (ik merk dat er 100 versies van zijn, deze heeft geen record-functies)

Ik begin best onder de knie te krijgen hoe ik chases kan invoeren, maar dit lijkt alleen te kunnen voor alle 4 de pars.

Dit zijn de specs:
    Kenmerken
    4 verschillende Parren of 4 groepen individueel aanstuurbaar
    RGBW/RGBA-regeling
    Knoppen voor kleurvoorinstellingen
    Zeer gebruiksvriendelijk
    Specificaties
    Toestellen: 4
    Fixturekanalen: 4
    DMX-kanalen: 16
    Voorinstellingen voor kleur: 9
    Chases: 9
    DMX-aansluiting: 3 polige XLR

De handleiding is zeer summier. De parbar heeft 512 kanalen DMX channels kiesbaar. Als ik kanalen 1 t/m 14 handmatig selecteer lijken ze allemaal een andere functie te hebben.

Hoe kan ik de parren afzonderlijk van elkaar bedienen?
    Mocht deze niet werken op de parbar, welke kan ik hier dan wel voor gebruiken?

Ik vermoed dat je je pijlen niet moet richten op de controller, maar op de instellingen van de parbar. Meestal hebben DMX apparaten verschillende niveaus van 'instellings-complexiteit', in het kader van 'hoe meer DMX kanalen, hoe meer precisie over de besturing'.

#disclaimer: ik heb geen van beide devices

Comment

Dus dan is het de bedoeling dat ik de parbar op een bepaald DMX kanaal instel die de juiste commando's van de controller kan ontvangen?
      De knoppen en functies op de controller lijken nu niet te doen wat ze moeten doen

Ik heb vanavond een Ayra OSO 1612 binnen. Die schijnt beter te werken met dit soort ledbarren.

Comment

De laatste zal al iets beter werken, het nadeel van de max is dat hij gezien moet worden als 1 fixture met x aantal kanalen, de eerste controller is echt bedoeld als bediening van 4 losse parren
        Heb je de dmx chart van de max parbar, oftewel hoeveel kanalen en welk kanaal doet wat?
        Last edited by Ampli; Sunday-19-02-2017, 10:25.

Comment

Dank voor de info, helder.

Die chart heb ik niet. Het zijn 8 kanalen. Ik probeer nog uit te vinden bij de leverancier wat wat doet.

De Ayra OSO zou ik zaterdag binnengekregen hebben, maar Bax heeft een verkeerd product in de doos gestopt. Eentje die mij niet geheel nadelig uitkomt (Ayra ERO 706 :razz:) maar ik wil graag de controller hebben. Bax kennende zal dat wel goedkomen, maar het is toch jammer als je extra betaald om de controller dezelfde dag nog binnen te krijgen ;)

Originally posted by Ampli View Post
          het nadeel van de max is dat hij gezien moet worden als 1 fixture met x aantal kanalen
          Volgens de beschrijving zou ik de kleuren van de pars afzonderlijk moeten kunnen bedienen. Dat kan met de Ayra wel?
          Last edited by riderxyz; Monday-20-02-2017, 11:15.

Comment

Je hebt geen dmx chart in de handleiding staan???
            Heb je hem soms 2de hands gekocht, dit is toch iets wat minimaal bij een dmx gestuurde lamp hoort
            dit zal de leverancier je moeten vertellen, weet hij dit niet gelijk terugsturen en geld terugvragen!

Comment

Tja... ik heb even gezocht. (handleiding van de parbar gevonden...)

Edit 18:45: geheel mijn fout... alle kanalen staan gewoon achterin dit pdf'je... :( :( :(
              Bij het apparaat waren twee identieke boekjes bijgesloten. Het ene boekje bevatte echter als enige aanvulling de kanalen... Toch nog verder kijken en met smart wachten op de nieuwe controller van Bax ;)

Als ik het zo zie aan de kanalen kan ik dus niet de pars afzonderlijk besturen.
              Terwijl dit plaatje anders doet vermoeden:

Heeft iemand enig idee wat 'IP' betekent bij deze (of wellicht andere) parbar? Dit is volgens het boekje "Running effect" en ik kan IP 1 t/m 64 kiezen. Het doet alleen niets naar mijn idee.
              Last edited by riderxyz; Monday-20-02-2017, 20:07.

Comment

Lijkt er inderdaad op dat je met dmx alleen alle 4 tegelijk kan bedienen, hooguit met kanaal 1 dat je een macro met verschillende kleuren kan creeeren, beschrijving is inderdaad zeer beperkt met info
                Anders aan producent vragen om uitleg, zit hier in nederland nr staat achter in de pdf
                Last edited by Ampli; Tuesday-21-02-2017, 00:13.

Comment

Ik heb inmiddels de OSO 1612 DMX controller (overigens lijkt het op een nieuwe versie, deze heeft een "ready" lampje met een fog controller), maar of ik ben erg dom, of deze werkt ook niet.

Heb de iDance PAR12-247 12x1 Watt RGBW erbij genomen om zeker te weten dat het werkt (deze combi werkt volgens de productpagina), maar wat ik ook doe, ik krijg er geen licht uit op DMX adres 1.

Ik doe het volgende:

- DMX controller aansluiten met DMX XLR kabels op de iDance (DMX out op de controller naar DMX in op de lamp)
                  - Adres d001 selecteren op de lamp (dit verdwijnt na een tijdje)
                  - Fixture 1 selecteren

Vervolgens doen alle schuiven helemaal niets.

Ben ik gewoon gedoemd met falende producten of mis ik iets? :p

Comment

En je hebt, terwijl je dit alles probeerde, schuif 4 (master dimmer) open gezet (en laten staan)? Of probeer je ze 1 voor 1?

Als je 4 open zet (volgens het lijstje), zou je met 5,6,7,8 je kleuren moeten kunnen kiezen.
                    Mogelijk dat je ook even moet prutsen met schuifje 3, weet ik niet zeker.

Peter

Disclaimer: ik heb geen iDance, zit nu wat in de manual te pluizen.
                    Last edited by pboosten; Tuesday-21-02-2017, 14:26.

Comment

Klopt, schuif 4 geheel open, andere schuifjes omhoog en omlaag. Lamp blijft uit.

Heb de MAX Parbar ook los (en via de iDance) geprobeerd, maar ook die doet helemaal niets. iDance op 1, MAX op 9

Ik zie in de handleiding een 'Assign mode'. Kan het zijn dat ik nog wat meer moet vertellen aan de controller?
                      Last edited by riderxyz; Tuesday-21-02-2017, 15:25.

Comment

De oso heeft vaste adressen zo ver ik kan zien, je zal bv de idance op 1 moeten zetten, de max bar vervolgens op 17
                        Last edited by Ampli; Tuesday-21-02-2017, 18:10.

Comment

Kom net bij Baxshop in Amsterdam vandaan. Controller was dus gewoon defect (heb ik weer). Omgeruild, en deze werkt perfect op beide producten (iDance en Parbar).

Super geholpen bij de store.

Dank voor de hulp, ik was toch niet helemaal gek :cool:

Comment

Working...
                          X