Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra compar kit 2 led instelling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra compar kit 2 led instelling

Beste,

Ik beschik momenteel over de Ayra compar kit 2 led en een dmx controller van Ayra OSO 240B MKII. Deze staan op adres 1 en op 16 kanalen. Als ik echter mijn eerste schuif open dan krijg ik niets te zien :( Het is pas als ik page b selecteer dat ik ergens op kanaal 15 licht zie (na veel gepruts). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik op page a op kanaal 1, meteen licht krijg?

Bedankt!

Lijkt erop dat ie in 16-kanaals modus staat: probeer eens of 7-kanaals modues beter werkt voor jou. Nadeel is dan wel dat alle parren dezelfde kleur hebben. Alternatief is 12-kanaals, maar dan zit je weer op 2 pagina's te knutselen.

Peter

Comment

Bedankt voor de hulp! Werkt nu! Ik heb wel gezien waar mijn fout zat, de dimmer stond gewoon niet open ;) Nog een kleine vraag: kan ik met de dmx controller zowel mijn led parren en een moving head aansturen of enkel de led? Zoja moet ik dan een ander adres instellen op de moving head?

Comment

Originally posted by Tom1983 View Post
        kan ik met de dmx controller zowel mijn led parren en een moving head aansturen
        Korte antwoord "Ja". Het lange antwoord ook :)

Zoja moet ik dan een ander adres instellen op de moving head?
        Inderdaad. 17 is dan een goede keuze (voor fixture 2).

Peter

Comment

Werkt prima, bedankt! Wat ik wel merk, op het moment dat ik een scene gebruik voor mijn led parren dan gaan mijn moving head's in slaapstand. Komt dit omdat de moving head's op fixture 2 staan?

Nog een bis vraag: op welk kanaal kan ik gewoon een wit licht instellen voor de parren? Dat staat nergens beschreven in de handleiding :-(

Comment

Van die moving heads zou ik niet weten, bij mij gaat in ieder geval niets in de slaapstand :)

Wit licht is RGB volledig open (dus zowel rood, groen als blauw op 255).

Peter

Comment

Hmm vreemd, zodra ik mijn parren een scene laat maken gaan de moving heads in slaapstand. Ik snap echt niet wat het probleem zou kunnen zijn :(

Comment

Is er misschien een DMX commando dat die MH in slaapstand kan zetten (handleiding!)? Misschien stuur je die per ongeluk mee in die scene.
                Is er een instelling op die MH zelf (handleiding!) die 'm heel snel in slaapstand zet?
                Gebruik je hele lange kabels, en heb je de laatste fixture getermineerd (met een terminator)?

Zomaar wat vragen die in mij opkomen (met als onderliggende boodschap: handleiding! :) )

Hoe laat je 'parren een scene maken'? Want een scene is een momentopname, waarin je een setje commando's de lijn opstuurt, waar de fixtures op reageren.

Peter
                Last edited by pboosten; Wednesday-07-06-2017, 21:04.

Comment

Working...
                X