Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX sound active

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX sound active

hey allen,

een vraag over dmx sound active / Master - slave synchronisatie

Onlangs 2 Ayra TDC cross aangeschaft, aangesloten en getest met dmx sturing ayra oso 192 operator. Best een zeer leuk lichteffect! Alles werkt prima met dmx, het ding heeft ook slechts 4 kanalen. Enkel als ik via dmx naar de sound active modus ga doen ze elk hun eigen ding en werken ze dus niet meer synchroon. Ik heb de ayra cross met elkaar verbonden, hetzelfde kanaal (17) geselecteerd en dan verbonden met dmx sturing. In synchrone show modus via dmx gaat wel alles gewoon synchroon. In de asynchrone showmodus via dmx uiteraard niet m.a.w. alles gaat zoals het moet.
    In detail betekent dit in 4 kanaalsmodus dmx de waarde van kanaal 1 tussen 250-255 om zo te opereren in sound active modus en reageren ze ook echt wel op de muziek alleen niet synchroon dus

Hetzelfde probleem heb ik met de ADJ On X lichteffecten. Ook hier 2 stuks aangesloten op dmx sturing (kanaal 33) maar lopen niet synchroon, niet op sound active modus (via dmx) maar ook niet op gewone show modus (via dmx).

In detail betekent dit in 16 kanaalmodus dmx kanaal 11 waarde tussen 8-15 show 0, 16-23 Show 1, 24-31 Show 2. Bij geen enkel van deze 3 shows lopen de effecten synchroon. Staat de waarde van kanaal 11 tussen 32-39 voor te kunnen opereren in sound active modus reageren ze wel op de muziek maar ook niet synchroon.

Dit zou een gekend "probleem" zijn bij dmx heb ik al eens gelezen maar mijn vraag is uiteraard of hier iets aan te doen is?

Ik ben nog niet zo heel lang bezig met DMX en heb nog heel veel te leren :D

Alvast bedankt!!

Kristof
    Last edited by KristofDZS; Friday-19-01-2018, 22:26.

Ik gebruik soundactive nooit samen met een controller, maar schakel ze in een master-slave configuratie (en met een beetje geluk kun je ze 'tegengesteld' configureren).

Dat betekent dus een kabeltje tussen de twee fixtures, en _NIET_ verbonden met de controller, want in master-slave spreekt iedere fixture zijn eigen 'taal'.

Peter

Comment

je kan de verschillende fixtures idd gebruiken op sound, master slave, show enz zonder controller... Maar hoe zet je deze dan in blackout als je wil wisselen van fixture?

Bovendien vind ik ook dat ze nogal fel te keer gaan in master slave of sound modus ook op de momenten dat het iets minder mag, daarom wou ik alles via dmx besturen om meer keuzemogelijkheden te hebben. Maar als ik alles synchroon wil zal het programmeren worden denk ik :)

Comment

Working...
      X