Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spuitmond rookmachine.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spuitmond rookmachine.

Hey.

Ik heb mijn oude rookmachine weer aan de plaat gekregen maar er viel mij iets op.
    Op de spuitmond zit een schoefje met een super klein gaatje waar door de rook spuit.

Ik heb gemerkt als ik dit er af schroef dat het gat veel groter is en er dikkere rook uitkomt. Eigenlijk net wat we nodig hebben aan gezien we die op onze carnavalwagen gaan zetten.

Nu was mijn vraag: heeft dit nut dat het spuitgaatje zo klein is of mag ik dit er gewoon af schroeven en het gat groot laten zodat er meer rook uit komt?

Grtz.

ik kan me 2 dingen voorstellen waar dit invloed op heeft:
    * groter gat = dikkere pluim, maar komt minder ver want minder druk
    * wellicht koelt de machine wat sneller af als je de machine zonder schroefje erin gebruikt, omdat de rook er makkelijker uitloopt, dus afhankelijk van de machine meer opwarmtijd tussendoor

ik denk niet dat het verder technisch kwaad kan om het kleine spuitmondje weg te laten, als je daardoor het effect bereikt wat je wilt.

Comment

Als je machine sneller afkoelt ( door sneller grote hoeveelheden koude rookvloeistof er doorheen te pompen )
      Dan heb je natuurlijk ook meer kans dat er materiaal kapot gaat.

Als iets steeds weer erg snel van super heet naar opeens redelijk koud gaat kan materiaal gewoon gaan scheuren / barsten. Doe je het geleidelijk dan is hier veel minder kans op.
      Dit zal niet na 1 of 2 keer gebeuren maar doe je het echt conteneu dan is het nogal een grote kans dat het een keer defect gaat.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Als je machine sneller afkoelt ( door sneller grote hoeveelheden koude rookvloeistof er doorheen te pompen )
        Dan heb je natuurlijk ook meer kans dat er materiaal kapot gaat.

Als iets steeds weer erg snel van super heet naar opeens redelijk koud gaat kan materiaal gewoon gaan scheuren / barsten. Doe je het geleidelijk dan is hier veel minder kans op.
        Dit zal niet na 1 of 2 keer gebeuren maar doe je het echt conteneu dan is het nogal een grote kans dat het een keer defect gaat.
        Ik bedoelde eigenlijk het schroefje helemaal op het einde van de machine.
        Dan is de koude vloeistof al door het verwarmingselement geweest, dus heeft dit in mijn ogen toch geen effect op hoeveel vloeistof het door pompt?
        Zoals Fridge hierboven zegt heeft dit vooral invloed op hoe ver de rook blaast ook, maar omdat ik niet zeker was of dit toch misschien nog een andere functie had wou ik het hier is voorleggen.

Als ik op feesten ga draaien heb ik een machine van 1500watt maar deze waarover ik het heb heeft maar 600watt.
        Onze stroomgroep kan helaas mijn muziek EN de zware rookmachine tegelijk niet aan.

Het is voor ons interessanter dat de machine direct dikke rook blaast in plaats van dun en ver omdat we het buiten gebruiken, daarom wil ik dus het schroefje verwijderen. ;)

Comment

Inderdaad Fridge groter gat = dikkere pluim, dit is het effect dat we willen bekomen en daarom zou ik het schroefje dus verwijderen.
          Dit is niet zo een zware machine, 600watt heeft ze. Ik heb 2 machines van 1500watt maar onze stroomgroep trekt ze niet helaas dus daarom heb ik gezien of ik mijn oude machine nog aan de praat kreeg.
          Ze koelt eigenlijk al snel af naar mijn mening dus ik zal het schroefje maar in mijn zak houden want het is ook niet de bedoeling dat hij meer opwarmt dan dat hij rook produceert. :)

Comment

Working...
          X