Announcement

Collapse
No announcement yet.

Help! Bestaat zoiets als een Sound activated DMX controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Bestaat zoiets als een Sound activated DMX controller

Hi Allen,

Ik heb een vraag en voordat jullie het zeggen; ja ben een beetje lui....

Voor mijn cafe heb ik een aantal (4) dmx parten en (4) moving haeds besteld (beetje in een opwelling) het effect is heel mooi. Het probleem is dat de soundfunctie alleen vol gas kan (ik bedoel ze draaien als een malle en de strobe staat vaker aan dan uit). Een DMX tafel met verschillende scenes is geen optie, daar er weinig tot geen tijd is deze aan te passen tussen de nummers.

Nu de vraag bestaat er iets van een geavanceerde centrale sound activated dmx controller?
    Gewoon kabels erin en een kastje welke de lampen aanstuurt op muziek ( eentje die het verschil snapt tussen trance en André Hazes)?

Ben heel benieuwd! Thanks alvast

Hey,

Helaas denk ik dat wat je zoekt niet bestaat, het enige onderscheid dat dmx controller met een geluidsinput maken is meestal het volume (dB input).
    Elke keer dat het volume een bepaalde waarde haalt gaat de dmx controller naar de volgende scene.

Wat je zoekt is BPM gestuurd waarvan in niet direct een console kan inbeelden die dat voor je kan doen voor een betaalbare prijs.

Ik ben echter maar een hobbyist, dus zeker ergens anders eens navragen of er een console bestaat die dat kan die ik misschien gemist heb...

Groetjes,
    Bo

Comment

Hi Bo,

Ik vreesde al zoiets.. Een gat in de markt zou ik zeggen ��.

Dat wordt dan toch een dmx controller.

Grt.

Comment

Ik zou het niet zo spannend maken: ik zou de parren muziekgestuurd (dat is: ze veranderen van kleur bij iedere bassdrum) instellen, slim richten op muren of plafonds, en de moving heads een eigen (niet-muziekgestuurd) programma in master-slave laten draaien. Af en toe een stoommachine wat stoom laten blazen (kan met een afstandsbedieninkje) en je hebt een geweldige lichtshow.

Peter

Comment

Working...
        X