Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX besturen via android

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX besturen via android

Beste allen,

Een vraag van een DMX-leek..

Ik ben in het bezit van een Ayra compar kit 2:
    https://www.bax-shop.nl/complete-led...2-led-lichtset

Ik reis tijdens mijn kleine optredens liefst zo compact en eenvoudig mogelijk. Ik wil de set simpel en eenvoudig in stellen op 2x2 vaste kleuren en de lichtsterkte hiervan dimmen. Dit wil ik het liefst doen met mijn Android telefoon of tablet zonder ingewikkelde software.

1. Zou dit kunnen met zo'n usb dongel/interface die ook via Aliexpress te verkrijgen is en kan ik hiervoor vervolgens een eenvoudige App downloaden of
    moet ik hiervoor een dongel/interface gekocht worden waar ook bijpassen software bij zit geleverd? Of zijn zulke dongels/interfaces afgestemd op bepaalde merken. Bij wijze van spreken; zoals ik een Gibson gitaar ook op een Fender versterker kan inpluggen...

2. Zo niet, aan welke specificaties moet een compacte DMX controller dan voldoen betreft kanalen en zo, om wat ik wil te kunnen doen?
    Dus 2 (of misschien alle 4) verschillende maar vaste kleuren instellen en deze dan kunnen dimmen...

Alvast bedankt...

Robert

Originally posted by rlottmann View Post
    Beste allen,

Een vraag van een DMX-leek..

Ik ben in het bezit van een Ayra compar kit 2:
    https://www.bax-shop.nl/complete-led...2-led-lichtset

Ik reis tijdens mijn kleine optredens liefst zo compact en eenvoudig mogelijk. Ik wil de set simpel en eenvoudig in stellen op 2x2 vaste kleuren en de lichtsterkte hiervan dimmen. Dit wil ik het liefst doen met mijn Android telefoon of tablet zonder ingewikkelde software.

1. Zou dit kunnen met zo'n usb dongel/interface die ook via Aliexpress te verkrijgen is en kan ik hiervoor vervolgens een eenvoudige App downloaden of
    moet ik hiervoor een dongel/interface gekocht worden waar ook bijpassen software bij zit geleverd? Of zijn zulke dongels/interfaces afgestemd op bepaalde merken. Bij wijze van spreken; zoals ik een Gibson gitaar ook op een Fender versterker kan inpluggen...

2. Zo niet, aan welke specificaties moet een compacte DMX controller dan voldoen betreft kanalen en zo, om wat ik wil te kunnen doen?
    Dus 2 (of misschien alle 4) verschillende maar vaste kleuren instellen en deze dan kunnen dimmen...

Alvast bedankt...

Robert
    Goedendag,

Voor alles is een oplossing, dus ook voor jouw vraag en wel deze: https://www.bax-shop.nl/dmx-software...face-voor-ipad

Dit kleine wonder van Visual Productions is speciaal bedoeld om je licht etc te kunnen bedienen/programmeren met je ipad/android tablet, vervolgens kan je het ook bedienen met je iphone/android telefoon. Kan tot 512 dmx kanalen aan en je kan er verscheidene programma's in zetten. Het enige wat je extra nodig hebt is een (eigen) wifi-router.
    Oh dit appaartje heet trouwens cuety lpu-1 en kost bij bax nu 279euro, schaf je zelf een eigen wifi-routertje aan en je hebt exact wat jij wilt volgens mij en dan kun je het ook nog uitbreiden later bijv. een rookdoos of moving headjes of 2 front spotjes, zodat ze de deejee ook kunnen zien.
    Routerje en cuety even netjes in een kistje, dmx/xlr plug van je lampen naar de cuety, net stekker er in en spelen maar.

Comment

Working...
    X