Announcement

Collapse
No announcement yet.

gobowiel giant XL

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• gobowiel giant XL

Ik heb een probleempje met het gobowiel van een Giant XL headje. Bij de opstart / reset draait het gobowiel niet volledig rond om zijn 0- punt te vinden.
    Als ik tijdens of vlak na de start / reset het gobowiel handmatig op zijn 0-punt draai, blijft de stappenmotor meteen "vast" staan omdat hij zijn 0 heeft gevonden.
    Het reed contactje is dus nog goed, en ziet het magneetje op het gobowiel.
    Is er hier een driver van het gobo-motortje defect, of wellicht een wikkeling in het motortje zelf?
    Gobochange werkt gewoon normaal als het 0-punt eerst maar gevonden is.
    Iemand een idee of liever nog, ervaring met dit probleempje?

..
    Last edited by john; Friday-15-06-2018, 20:06.

Comment

Waar zijn nu die gasten die hier altijd interesante termen gebruiken? Nu is een technische vraag, en dan is het stil?

Comment

Dit is geen Facebook, waar iedereen verstand heeft van alles ;)

Groetsels,

Peter

Comment

Nee, dat is wel duidelijk. Wel interesante termen in de spannende verhalen van de klussen, maar geen mens die weet hoe het werkt!

Comment

Originally posted by john View Post
            Nee, dat is wel duidelijk. ...geen mens die weet hoe het werkt!
            Altans, niet van dat spul waar jij het over hebt dan wel ze hebben er geen problemen mee?

Comment

Als je gobo wiel wel werkt, bediend kan worden maar het echt alleen bij een reset / opstart niet werkt zou ik zeggen den print.
              Doet het ding zo nu en dan gewoon spontaan raar. Dan zou het inderdaad aan de sensor kunnen liggen waarmee het 0 punt gevonden word.

geen idee wie / wat kost maar gezien de leeftijd denk ik dat het al een klein avontuur gaat worden om er aan te komen. Laat staan dat het nog interessant is om het te repareren.

Enne best grappig om te zien hoe ongeduldig je bent en verwacht dat we er meteen met 342 man bovenop zullen springen.

Daarnaast als je wat actiever op het forum kijkt zal je ook zien dat er 1 heel veel kennis alweer vertrokken is en nog maar zelden op het forum komt. Er zijn er in mijn ogen nog maar een paar actief en ook advies hebben waar je wat mee kan.

Comment

Dank je voor je reaktie ronennieshow, Een beetje waar ik aan zat te denken. Ik kom inderdaad al een tijdje niet meer op dit forum, en nu weet ik ook weer waarom.....
                Jaren ben ik erg aktief geweest, maar ik vond toen al dat het vaak nergens meer over ging. Typefouten werden eerder gecorrigeerd dan technische blunders!
                Er zijn tijden geweest dat er gewoon binnen een uur een nuttige reaktie werd gegeven.
                Nu is het zo dat ze apparatuur gebruiken waarvan ze geen idee hebben hoe een en ander werkt en is het kapot, dan wordt het opgestuurd. Waar ze dan wél goed in zijn is hard roepen van wat men allemaal wel niet heeft, en wat een ander verkeerd doet. Dat alles met indrukwekkende engelse termen en afkortingen... Jij bent denk ik nog de enige met ervaring?

Comment

Nee hoor ik ben gelukkig niet de enige met ervaring.

maar klopt waar je ''vroeger'' met een uur 513 reacties en suggesties verder kon zijn is het daarop wel een flink stuk terug gelopen.
                  Meer een ik zoek radio dj, wil je mijn enquête invullen, stem op mij en voor onze band zoeken we .... geworden.

Daarnaast veel je zou ook eens de handleiding kunnen lezen en de nodige als ik echt helemaal niks wil betalen onderwerpen.

Zelf lees ik er zo nu en dan nog wel eens mee over maar het is dus echt niet meer wat het geweest is en dan word je zelf ook wat tammer en minder actief. Ik kan natuurlijk slecht een discussie met me zelf gaan beginnen.

Om toch nog heel even speciaal voor jou het kijk mij nou eens niveau omhoog te krikken een filmpje van een klusje wat we een paar weken terug gedaan hebben

Comment

Klopt precies wat je omschrijft. Op een knopje drukken kunnen ze allemaal wel, tot het kapot gaat.... Ik ga een paar stappenmotor driver ic'tjes bestellen, ik vermoed dat het daar in zit. Gezien de veel hogere warmteontwikkeling op een van die dingen lijkt dat de oorzaak te zijn.

Maar je hebt in ieder geval het "kijk mij eens" niveau weer op eenzame hoogte gebracht! Ziet er goed uit man! Allemaal eigen materiaal?

Comment

Op de layer en de zeilen na is het volledig met eigen materiaal gemaakt.

Zo op jaarbasis mogen we ok altijd wel een keer of 10 A 12 lekker los en wat echt tofs maken. Dit vind ik ook wel meer dan prima zo. Heerlijk als hobby erbij want om er 67 mee te worden zie ik ook niet zo zitten.

Comment

Working...
                      X