Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX op Ayra Ero 506

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX op Ayra Ero 506

Ik heb sinds kort de Ayra Ero 506 en wil hem graag gebruiken via DMX (via ADJ Airstream DMX).
    Is het mogelijk om autostanden aan te zetten via DMX? Het enige wat ik kan vinden is de Independent sound control mode, maar die werkt niet zoals ik wil.
    Het lukt me niet om de movinghead zowel te laten pannen/tilten en tegelijk kleuren te mengen. Moet ik echt aparte scenes gaan instellen en die laten draaien via een show? Maar ook hier, tijdens de pan/tilt beweging, geen licht.

Via de airstream dmx is het mogelijk mooie shapeFX in te stellen.. maar dit werkt dus ook niet in combinatie met kleuren.. met de ayra ero 540 mkII werkt dit wel perfect.

Iemand een oplossing hiervoor?

Ps - bijkomende vraag: iemand die weet waarvoor channel 5 dient? X/Y Speed?
    Last edited by dj_lytroh; Saturday-30-06-2018, 14:59.

Helaas, bij de meeste dmx apperaten heb je de soundmodus of dmx modus.
    Sound modus is een standalone modus waar de lamp beweegt op de muziek, je kan dan geen controller gebruiken.
    Zet je hem op dmx modus( dien je meestal in te stellen via het menu op de lamp), dan moet je alles in programmeren.
    Meestal zet je eerst de dimmer open, shutter open, kies je een kleur, stelt pan/tilt in, evt gobo

Xy speed is de snelheid waarmee de pan tilt werkt( meeste goedkope lampen max laten staan

Comment

Bedankt!

Ik heb ondertussen een oplossing gevonden voor mijn probleem met pan/tilt en kleuren tegelijk. Als ik de fixtures instel op 11channel modus werkt het wel. Geen idee waarom niet bij de 15channel mode.

Comment

Working...
      X