Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX sturing “beginner”

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX sturing “beginner”

Beste ik ben in het bezit van 2 showtec 4par blinders.
    En ik zou over enkele dagen een optreden thuis willen verlichten, ikzelf ben een leek van DMX..!!! Ik ben op zoek naar een toestelletje dat ik bvb aan de blinder kan hangen dat reeds een standaard programmatie heeft voor enkele simpele effect of reageerd op geluid, bestaat dit?

Naar wat moet ik anders op zoek gaan om deze te laten “flashen” op de muziek? Ben een leek; zelf chases gaan programmeren is geen optie ....had me zo een showtec controller gekocht...simpel? Niet voor mij, dat plan heb ik laten varen.

Mvg Tim

Waarschijnlijk, en dat moet je in de handleiding opzoeken, hebben die blinders zelf een geluidsgestuurde setting.
    Indien dat het geval is, maak je de andere 'slave' en verbind je beide fixtures met een DMX-kabel: master (out) -> slave (in).

Peter

EDIT: I stand corrected. Het lijkt erop dat deze devices dat niet kunnen (als ik tenminste de juiste manual tussen had). In dat geval kan ik je niet helpen.
    Last edited by pboosten; Thursday-02-08-2018, 16:10.

Comment

Nop geen inbouw micro...

Comment

Ik heb thuis zo'n Ayra 240-nog iets controller, maar:
        1. die moet zowat op de subwoofer staan om een beat op te pikken
        2. je zult toch scenes/chases zelf moeten programmeren

Dus vanwege puntje 2 valt die optie af voor jou, al is het programmeren van scenes niet zo heel erg moeilijk, zeker niet voor blinders. Maar vind je willekeurig geflits van zo'n blinder echt mooi als lichtshow?

Peter

Comment

Neen idd, niet random....’ liefst op de muziek..’ maar hoe hieraan beginnen?
          Ik heb een scčne master van jb systems.. maar die DMX adres en scčne is echt ‘tuuuut’ voor mij nu

Comment

Working...
          X