Announcement

Collapse
No announcement yet.

Met Showtec LED operator 4 1 par en 2 microwashes RGBW aansturen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Met Showtec LED operator 4 1 par en 2 microwashes RGBW aansturen

Beste,

Ik wil met mijn showtec 4 controller 3 fixtures aansturen: 1 x een Compact Par 7 Tri LED, 2 x een Micro Wash RGBW.

NB: ik had foto's willen bijleveren, maar het uploaden wil niet werken!

Ik heb ze alsvolgt aangesloten: van controller naar Micro wash 1, deze heeft geen out, maar is doorgelust naar de LED par, via de out is deze weer verbonden met de 3e micro wash.

Nu het programmeren: hoe moet ik dat aanpakken, want als ik de stappen volgens de handleiding volg gebeurt er van alles maar krijg ik geen "controle" over deze opstelling.

Graag hulp bij de instellingen zowel van de lampen als de controller zodat ze gaan samenwerken ...

Vriendelijk dank

Mark van Duijn
    info@fahexagon.nl

Die controller kan 4 fixtures aan met elk 8 adressen: dat betekent dus dat je eerste fixture adres 1 krijgt, je tweede adres 9, je derde adres 17, en je vierde adres 25. Je mag fixtures hetzelfde adres geven, maar dat is alleen maar aan te raden als die fixtures hetzelfde zijn. Tot zover de theorie.

Originally posted by info@fahexagon.nl View Post
    Ik heb ze alsvolgt aangesloten: van controller naar Micro wash 1, deze heeft geen out, maar is doorgelust naar de LED par, via de out is deze weer verbonden met de 3e micro wash.
    Deze zin baart mij wel wat zorgen: hoe is die par doorgelust, als die wash geen out heeft?

Verder zou ik 'gewoon' beginnen met één fixture, om te kijken of je die aan de praat krijgt, bijvoorbeeld die par: je hebt dan de handleiding (van die par) nodig om te weten welk kanaal wat doet. Dus: par instellen op kanaal 1, kijken in welke DMX-modus hij (m/v) staat (sommige parren kun je instellen op 2/3/4/6/8/whatever-modus, dat zijn dan meteen ook de hoeveelheid kanalen die die par gebruikt), en dan met de schuifjes kijken of ie 't doet.

Deze opmerking staat wel bij de controller: "let op! deze controller werkt met alle LED-parren die beschikken over een apart R, G, B, master en Strobe kanaal! Wel is er kans dat je de kanalen apart moet patchen op de controller. Hoe je dit precies doet kun je lezen in de handleiding."

Peter
    Last edited by pboosten; Tuesday-25-09-2018, 16:16. Reason: Nog wat extra info

Comment

Working...
    X