Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX ondersteuning, maar geen adres functie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX ondersteuning, maar geen adres functie

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje geleden tegen een probleem opgelopen en ik krijg het niet opgelost. Nou is de vraag bestaat er iets om mijn probleem op te lossen? Ik heb voor een kermis attractie ip65 waterdichte led RGB lichten gekocht. Nou ondersteunen ze wel DMX, maar slechts tot op zekere hoogte. De lampen hebben namelijk geen adres functionaliteit (geen dipswitches o.i.d.) dus ik kan ze nu enkel aansturen d.m.v. netwerk adres 1(R),2(G),3(B).

Bestaat er iets waarmee ik zeg maar een 'adres' kan simuleren en de juiste data voor dat adres alsnog gecoördineerd kan doorsturen naar de lamp? Er zitten verder gewoon DMX stekkers op, werkt verder prima. Maarja, wat heb je aan een DMX lamp zonder dip switches? Aangezien ik er meerdere heb zou het mooi zijn als ik alsnog door middel van een device of iets dergelijks dit wel kan doen.

Ik zat eerst te denken aan een DMX naar RGB converter maar dat is volgens de fabrikant niet mogelijk.

Betreft dit exemplaar ^.

Heb je wel een handleiding?, of geef het merk en type op, het kan nl zijn dat je wel een adres kan instellen, helaas kunnen we zonder merk/type niks vertellen.
    Dipswitches zijn niet ip65 dus logisch dat deze er niet opzitten(aan de buitenkant)
    Zit er ook geen menu op, waarmee je het adres insteld,
    Nog een optie is dat je via dmx een adres kan instellen
    Last edited by Ampli; Monday-22-10-2018, 18:46.

Comment

Originally posted by Ampli View Post
      Heb je wel een handleiding?, of geef het merk en type op, het kan nl zijn dat je wel een adres kan instellen, helaas kunnen we zonder merk/type niks vertellen.
      Dipswitches zijn niet ip65 dus logisch dat deze er niet opzitten(aan de buitenkant)
      Zit er ook geen menu op, waarmee je het adres insteld,
      Nog een optie is dat je via dmx een adres kan instellen
      Betreft deze lampen:

Er zit verder geen led display o.i.d. op. Het is zeer beperkt. Ik weet zeker dat er geen adres functie op de lamp zelf zit, daarom dat ik wil kijken of er eventueel iets bestaat om dit alsnog mogelijk te maken. Alhoewel ik het betwijfel.

Comment

Hadden ze op het alibaba-forum geen antwoord op je vraag? ;)

Peter

Comment

Originally posted by pboosten View Post
          Hadden ze op het alibaba-forum geen antwoord op je vraag? ;)

Peter
          Nee. Met al die vertaalde teksten kom ik helaas ook niet wijs eruit :shock:

Comment

Ik heb even vijf minuten gegoegeld, en kom op deze link uit (was niet zo moeilijk).

Er zit een download-knop, die mogelijk de handleiding herbergt, maar dat kan ik niet beloven. De site is helemaal in het Engels, dus ik vermoed dat je daar je vraag ook wel zou kunnen stellen.

Peter

ps. mijn voorgaande vraag was natuurlijk een beetje cynisch, omdat je op het forum van Bax vragen komt stellen over een product dat van een Chinese site komt. M.i. niet zo heel netjes, maar mogelijk denken anderen daar anders over.

Comment

Originally posted by pboosten View Post
              Ik heb even vijf minuten gegoegeld, en kom op deze link uit (was niet zo moeilijk).

Er zit een download-knop, die mogelijk de handleiding herbergt, maar dat kan ik niet beloven. De site is helemaal in het Engels, dus ik vermoed dat je daar je vraag ook wel zou kunnen stellen.

Peter

ps. mijn voorgaande vraag was natuurlijk een beetje cynisch, omdat je op het forum van Bax vragen komt stellen over een product dat van een Chinese site komt. M.i. niet zo heel netjes, maar mogelijk denken anderen daar anders over.
              Ik begrijp de reactie, maar er zitten hier mensen met mogelijk net wat meer ervaring die mij wellicht een antwoord kunnen geven. Het wil niet per definitie zeggen dat ik hier enkel kom voor de vraag, koop vaak genoeg producten bij Bax maar helaas verkopen ze dit product hier niet, zou toch kunnen zijn dat er iemand mogelijk verstand van heeft? En waarom het niet heel netjes is.. tja je kan van alles een probleem maken als je zo gaat denken right?

Comment

Working...
              X