Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemen met aansturing ledparren set via DMX controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Problemen met aansturing ledparren set via DMX controller

Hallo, ik heb een GLX LIghting Led parren set en en Showtec SM 8/2 DMX controller.
    Na aansluiting van de ledstage op de controller kan ik alleen het 1e kanaal aansturen. Dit is het kanaal van de ingebouwde programma's van de ledstage en de sound controlled mode. De ledstage heb ik ingesteld op dmx kanaal 1. De ledstage reageert alleen op de 1e schuif van de controller. Op kanaal 2 tm 15 reageert de ledstage niet. Welke schuif ik ook open zet. Doe ik iets verkeerd? Heb ik een ander startadres nodig? Wie kan mij verder helpen?

Ik ken de ledstage niet (en heb nu ook geen zin om een handleiding te zoeken/downloaden), maar kan het zijn dat die in één-kanaals modules is ingesteld (dus in tegenstelling tot kanaal 1 wat je benoemd hebt als je eerste kanaal -> staat los van elkaar). Veel fixtures kun je in 1, 4, 8, 12, 16, whatever-kanaals modus instellen. Hoe meer kanalen, hoe meer mogelijkheden.

Peter

Comment

Dank voor je reactie. Bijgaand een link naar de handleiding. https://www.manualslib.com/manual/10...d-Stage-4.html
      Daarin wordt aangegeven dat de ledstage 15 kanalen heeft en per kanaaal gespecificeerd wat de functie is.
      En als de ledstage in 1 kanaalsmodulus is ingesteld hoe krijg ik hem daar dan vanaf?

Comment

Je dient kanaal1 in te stellen tussen dmx waarde 0 tot 9 (in de manuel als off genoemt)
        Daarna kanaal2 volledig open zetten( dimmer)
        Met kanaal 4,5,6 bedien je dan spot1
        Met kanaal 7,8,9 spot2
        Met 10,11,12 spot 3
        Met 13,14,15 spot4
        Wil je ze laten stroben dan kan je als je voorgaande hebt werken kanaal 3 proberen

Let op je dient bij de sm 8/2 dien je waarschijnlijk ook nog de faders aan een dmx adres toe te wijzen, zie beschijving hiervoor

Comment

Dankjewel voor je reactie. Het werkt!
          Het lukt mij alleen niet om de faders aan een dmx adres toe te wijzen. Hoe doe ik dat?

Comment

Als alles werkt dan staan de faders goed. Het staat in de handlieding hoe dit te wijzigen

Comment

Working...
            X