Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiten Movingheads

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aansluiten Movingheads

Hallo iedereen

Ik heb onlangs 4 movingheads aangekocht, nl. 2x Beamz Panther 15 en 2x Beamz MHL180MK2. Graag zou ik de kleuren en bewegingen op elkaar afstellen. Ik heb de 4 toestellen met elkaar verbonden dmv DMX-kabels zoals op het onderstaande schema.

Momenteel gaan enkel movinghead 2 +3 gelijk en ook movinghead 1 + 4.

Heb ik iets verkeerd aangesloten of verkeerde instellingen gebruikt?

Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes
    Yves

Waarschijnlijk niet, zijn verschillende movingheads, deze zullen nooit gelijk gaan.
    Hoe stuur je ze aan?
    Als je ze gelijke bewegeingen en kleuren wil zal je een dmx controler nodig hebben

Comment

Met welke apparatuur stuur een dmx signaal naar de movingheads ? Ik zie namelijk geen inkomend DMX signaal, formeel moet je in de laatste movinghead een afsluit weerstand plaatsen. Alleen door een dmx signaal kun je verschillende type MH het zelfde laten functioneren.

Met wat meer gegevens van de kant van jou, kan ik of een ander je verder helpen.

Comment

Momenteel heb ik nog geen DMX sturing. Langs de ene kant weet ik niet welke sturing ik hiervoor best aankoop en anderzijds zie ik op tegen de moeilijkheid om DMX aan te leren.
        Ben ik beter met een controller of beter met een software programma?

Comment

Zou voor software gaan
          Gebruik zelf qdmx software is gratis en kan je proberen zonder interface. Let op je kan bij deze alleen een interface van qdmx gebruiken, de goedkoopste versie heb je al vanaf ca 100 euro
          Hier kan je de software downloaden https://forum.thelightingcontroller....php?f=85&t=114

Comment

Dien ik bij elk toestel iets speciaals in te stellen? Zoals master/slave? Automatisch...

Comment

Ja je dient ieder toestel een dmx adres te geven,
              bv mvh1 adres 20 (de head zal aangeven a020)
              Mvh 4 adres 40
              Mvh 2 adres 60
              Mvh 3 adres 80

Ik raad mvh4 aan op 40 zodat ze in de software naast mekaar staan, is makkelijker gelijk te programmeren
              Uiteraard zijn de adressen een voorbeeld, zolang ze mekaar niet overlappen

Comment

Ik heb ondertussen eens gekeken naar de software Freestyler maar blijkbaar word Beamz Panter 15 hier niet ondersteund. Bestaat er software die de drie types ondersteunt:

Beamz Panther 15
                Beamz MHL180MK2
                Skytec Led Par sport

Ik gebruik deze adapter
                Eurolite USB-DMX512 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Groetjes
                Yves

Comment

Originally posted by Ampli View Post
                  Ja je dient ieder toestel een dmx adres te geven,
                  bv mvh1 adres 20 (de head zal aangeven a020)
                  Mvh 4 adres 40
                  Mvh 2 adres 60
                  Mvh 3 adres 80

Ik raad mvh4 aan op 40 zodat ze in de software naast mekaar staan, is makkelijker gelijk te programmeren
                  Uiteraard zijn de adressen een voorbeeld, zolang ze mekaar niet overlappen
                  Ik ben hierin nog een leek, hoe kan je een DMX adres toewijzen aan een toestel?

Comment

Beschrijving is helaas niet echt duidelijk
                    Normaal kan je op de movinghead door op mode/menu te drukken diverse dingen instellen
                    Op de panter drukken op menu tot je iets ziet van ch04 of ch13, dit is belangrijk om te weten hoeveel kanalen je gaat gebruiken. Ik raad aan om ch13 te gebruiken, indien je ch04 ziet 1x op pijl toets drukken daarna enter
                    Daarna weer mode/menu toets tot je een A met 3 cijfers ziet, de 3 cijfers is het adres, veranderen doe je met pijl toetsen naar gewenst adres, afsluiten met enter.
                    Als ik de handleiding begrijp zit op de afstandbediening een toets dmx om dmx bedrijf in en uit teschakelen

Comment

Originally posted by x-fader View Post
                      Ik heb ondertussen eens gekeken naar de software Freestyler maar blijkbaar word Beamz Panter 15 hier niet ondersteund. Bestaat er software die de drie types ondersteunt:

Beamz Panther 15
                      Beamz MHL180MK2
                      Skytec Led Par sport

Ik gebruik deze adapter
                      Eurolite USB-DMX512 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Groetjes
                      Yves

Waarschijnlijk heeft freestyler een forum waar je de profiles kunt aanvragen,
                      Andere (veel lastiger) methode zelf de profile maken, meeste software heeft hiervoor een fixture creator
                      Ik weet niet hoe dit met freestyler zit heb dit nog nooit gebruikt

Comment

Working...
                      X