Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hoe sluit je parren aan op een lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe sluit je parren aan op een lichtsturing

Hallo,

Willen jullie eens allemaal links geven van wat je nodig heb om 4 par 56 short op een lichtsturing aan te sluiten welke kabels enzo en wat voor lichtsturing je nodig heb statief hebk al en 2 parren ook moe der alleen nog een keer twe kopen, maar willen jullie dat even links sturen??

danke

Komtie!

Je hangt je 4 par56 aan een mooi DMX balkje. Klik

Plugt daar een XLR DMX kabel in. Klak

Dan prop je dat DMX kabeltje in de connector van dit paneeltje. Klok (Je hebt ook nog goedkopere (lees: simpelere) lichtsturingen. Ik heb echter voor deze gekozen omdat je met deze ook nog op de toekomst gericht blijft. Je kan hiermee straks makkelijker uitbreiden naar 8, 12 of 16 parren, met een lite4 (zo'n 4 kanaals ding) wordt dat een stuk lastiger en moet je al sneller een nieuwe controller. Verder heb ik ook gekozen voor de versie met de flightcase, het spul moet natuurlijk wel bescherm worden.)

Die prop je in het stopcontact, en klaar ben je!

Overigens zijn er nog meer methode's, maar dit is meest-op-toekomstgerichte oplossing.

Comment

Is inderdaad de meest voor de hand liggende optie wil je later uit gaan breiden zo niet dan analoog Klik, Klak of Ram even hier.

Comment

Dj Sandro

Moet je persee zo'n http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...7&product=1306 hebben of heb je ook nog goedkopere oplossingen??

Comment

Er zijn goedkopere. Het verschil zal rond de 40 euro liggen denk ik. Verschil zit hem bij deze erin, dat je 4 parretjes eraan hangt, en zo in je truss hangt/op statief knalt, je bent hiermee veel handiger, sneller, en toekomstgerichter, als je met allemaal losse kleine dimmerpackjes gaat werken.

Comment

Ja kan ook inderdaad even kijken naar een DDP 405 van Botex bijvoorbeeld.

Comment

Dat was volgens mij degene die ik bedoelde ja :)

Comment

Hm, heb zelf een Showtec Lite4 MKII , hier zit zowel 4x 230v als een DMX-uitgang op...
                Heb ze nu op die 230 volt lopen, maar een t-4 is al onderweg, en een tweede zal volgen. :)
                Heb ook al geïnformeerd bij de persoon waar ik hem heb gehaald, en er kunnen dus meerdere t-4'tjes op. Deze is trouwens ook veel makkelijker te bedienen, in een flits sta je op je dimmer, en er zitten leuke ingebouwde programma's in (stuk of 40). Wel handiger als je in je eentje werkt, zoals ik. :wink:
                Ook als je ruimte zoekt is dit een goede oplossing, i.p.v. de scenesetter-joekel.

Nadeel is wel dat je parretjes nu synchroon lopen, of weet iemand hoe je ze tegengesteld kan laten lopen? (Ja, achterstevoren hangen :lol: )
                Let me know 8)

Grtz,
                Rick

Comment

Originally posted by Rick
                  Nadeel is wel dat je parretjes nu synchroon lopen, of weet iemand hoe je ze tegengesteld kan laten lopen? (Ja, achterstevoren hangen :lol: )
                  Let me know 8)
                  Grtz,
                  Rick
                  Zover ik weet zitten er progjes in zodat je ze ook in tegen gestelde richting kunt laten branden. Dit is in ieder geval bij de Lite-8 wel zo.

Persoonlijk zou ik voor een Showmaster/Scenesetter gaan met oog op de toekomt. En zo heel veel groter als een Lite 4/8 is hij niet.

Comment

Originally posted by Max
                    Originally posted by Rick
                    Let me know 8)
                    Grtz,
                    Rick
                    Zover ik weet zitten er progjes in zodat je ze ook in tegen gestelde richting kunt laten branden. Dit is in ieder geval bij de Lite-8 wel zo.

Persoonlijk zou ik voor een Showmaster/Scenesetter gaan met oog op de toekomt. En zo heel veel groter als een Lite 4/8 is hij niet.
                    Ik bedoelde eigenlijk dat als je met twee t-4's werkt met de Lite4, dat ze dan wel synchroon lopen, tenzij iemand hier een oplossing voor heeft.
                    (Werd mij verteld dat dat wel gewoon ging, zal ik over een tijdje wel merken als ik voor een tweede t-4 ga.)
                    En de Lite8 heeft dan weer 8 kanalen, de Lite4 maar 4. (Logica :))

Comment

De kanalen van de t4 kan je toch handmatig proggen? Dan zet je 1 T4 op kanaal 1 t/m 4 en de tweede net andersom 4 t/m 1 :?:

Comment

Originally posted by john
                        De kanalen van de t4 kan je toch handmatig proggen? Dan zet je 1 T4 op kanaal 1 t/m 4 en de tweede net andersom 4 t/m 1 :?:
                        Zal ik proberen als ik 'm binnen heb :wink:

Comment

Werkt verschrikkelijk eenvoudig Rick, je kan alle kanalen proggen die je wilt. Ze hoeven niet opvolgend te zijn, iedere dimmer in de T4 kan je zijn eigen startadres geven.

Comment

Originally posted by john
                            Werkt verschrikkelijk eenvoudig Rick, je kan alle kanalen proggen die je wilt. Ze hoeven niet opvolgend te zijn, iedere dimmer in de T4 kan je zijn eigen startadres geven.
                            Ok bedankt :)
                            (Heb nog geen ervaring met t-4's, vandaar dat ik er eentje heb besteld)

Comment

Is inderdaad zo wat John zegt. Elke kanaal van de t4 kan je apart instellen. Wanneer je dus een 8 kanaals sturing heb kan je ze het beste 1-8 instellen. (bij een dimmerpack kan je enkel het startadres instellen) Standaard uit de doos staat een t4 op kanaal 1-4 ingesteld.

Wij gebruikten voor de verhuur altijd scenesetters voor de gevorderde gebruiker die wist wat dmx inhielt en wist hoe dit moest programmeren. Voor de huis tuin en keuken feestganger gaf ik liever een lm 400 of botex dc-8 mee. Dat kan nooit fout gaan.

Comment

Working...
                              X