Announcement

Collapse
No announcement yet.

Par 56 set nr. 15 black analoog incl. sturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Par 56 set nr. 15 black analoog incl. sturing

Wat valt hier allemaal over te zeggen want ik ben van plan om deze licht set aan te schaffen!

Gr.

Leuke makkelijke analoge set. Kan je eventueel nog uitbreiden met een extra bulgin om nog vier lampen op aan te sluiten. Kwaliteit is gewoon goed.

Wanneer je later verder wenst uit te breiden kijk dan eens naar de sets als nr 10 en 11. Dit is allemaal op basis van dmx, dus makkelijk door te linken.

Comment

Oke! Ik denk dat jullie de bestelling binnenkort wel een keer te zien krijgen van mij! ik kijk nog even wat ik ga doen

Gr.

Comment

Ik zeg: dmx. Vele male handiger met uitbreiden, reden is ondertussen geloof wel een keer besproken op het forum, moet je effe opzoeken :wink:

Comment

ik moet zeggen ik twijfelde ook tussen die set en dmx...

ik heb achteraf voor dmx gekozen en het bevalt mij super!!!!

Comment

en wat is nou het verschil tussen dit licht paneel en een DMX.. ?

Comment

Dit lichtpaneel stuurt aan via 230Volt, de dimmer zit hier al ingebouwt, je hebt dus in principe niet echt veel flexibiliteit.

Als je voor DMX gaat kan je nog een hoop meer aansturen met je mengtafeltje, bovendien is het de toekomst waarschijnlijk ;)
              Dan kan je een mengtafeltje aansluiten op een dimmer (bijvoorbeeld een T-4)

Zoals mij nog niet zo lang geleden bij bax ook verteld is, Als je er verder in wilt en wilt uitbreiden zou ik gaan voor T-4 (DMX dus) anders kan je net zo goed gewoon analoog doen.

Comment

analoog zijn dus ook de simpele derby waar je niks mee kan. (hoog uit aan en uit zetten)
                Neem je dmx dan kan je ook je scans op je dmx paneel fixen dus dan betaal je maar 1 keer een paneel en kwa gebruik is het veel makkelijker.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou voor dmx gaan het kost even wat maar dan heb je ook echt goed spul staan!!!

Comment

moet je wel in 1 keer een controller kopen met genoeg kanalen ;)

die derbies passen echter niet op je analoge console.. want als je die gaat dimmen krijg je een ernstig verkorte levensduur van je lichteffectje ;) daar heb je een switch voor nodig, die je weer DMX kan aansturen ;)

Comment

Stel jezelf de vraag of je later wenst uit te breiden, zo ja ga dan nu voor DMX. Dit bespaart je in de toekomst gewoon geld. DMX kabels zijn namelijk 10 maal zo goedkoop in vergelijking met multikabels.

DMX werkt met signaal kabels die vanuit de sturing naar dmx apparaat a loopt. Dit apparaat kan bijvoorbeeld een dimmerpack zijn (zogenoemd een t4). Wanneer je op deze t4 in stelt dat de vier kanalen overeenkomen met adres 1-4 dan betekend het dat je op je sturing met kanaal 1-4 dimmerbalk (t4) nummer a aan het bedienen bent. Wil je vervolgens je set uitbreiden hoef je slecht 1 signaal kabel erbij te kopen en 1 t4 dimmerbalk. Deze koppel je van dimmerbalk a naar dimmerbalk b. Vervolgens stel je deze in op kanaal 5-8. Zo kan je met schuif 5-8 op je lichtsturing deze balk bedienen. Net zo goed kan je dimmerbalk b op 1-4 zetten. Je zal vervolgens zien dat ze hetzelfde reageren. Je enige beperking is vervolgens de mogelijkheden van je lichtstuurtafel.

Naast de mogelijkheden om dimmerbalken, packs etc erop aan te sluiten kan je bijvoorbeeld ook 4 lichteffecten erop aansluiten. Deze zal je vervolgens op een switchpack moeten aansluiten. Dit switchpack geef je adres 9-12 en met fader 9-12 op je sturing zal je zien dat je lichteffecten aan het uit gaan. Een lichteffect kan je niet dimmen dus deze zal een stuurstroom krijgen wanneer de fader de 50% passeert.

Vervolgens kan je ook nog intelligente verlichting op dmx toe gaan passen. Stel je wilt later van je schoolaula een discotheek maken voor jeugdavonden en je wenst 2 scanners aan te schaffen. Ook deze zal je moeten instellen met een startadres. Een scanner heeft bijv. 6 kanalen. an zullen je zes faders na je startadres deze scanner bedienen. Een scanner heeft bijv. de volgende indeling nr.1 is kleurwisseling, nr.2 gobo, nr 3 dimmen, nr4 pan, nr 5 tiltbeweging en nr 6 goboshake.

Het leuke aan dmx tafels is dat je van te voren shows kan programmeren, wat op analoge tafels praktisch niet kan.

Comment

Working...
                    X