Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dura-truss 2x1,5 meter +windups, do or don't?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dura-truss 2x1,5 meter +windups, do or don't?

Ik ben van plan het Dura-truss-systeem van American DJ
    ( http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...8&product=2549 die dus)
    aan te schaffen, omdat het laddertruss-systeempje begint te irriteren, en tijdens onderhoud gemerkt dat de schroefverbindinkjes beschadigd raken.
    Niet veilig dus.
    Daarom wil ik deze brug aan gaan schaffen, maar wat zeggen jullie?
    Do
    or
    Don't?

Gelezen pluspunten:
    + Leuke, veiligere brug voor weinig geld
    + uit te breiden voor weinig geld
    + windups
    Gelezen minpunten:
    - Trussverbinding is zwakjes
    - Dunne truss

Wat er aan komt te hangen:
    - t4 met par-56 short black
    - mushroom
    - aquatic
    - strobe 1500w
    - 2 Aztek DJ robo scans
    Alles met G-haken

Laat uw stem horen :D

Comment

Voor wat jij er mee wilt doen is die helemaal perfect. Voor inderdaad een leuk prijsje. Mocht je echt later grotere shows gaan doen (2x T4, 2 of 4 MH's dan zou ik toch naar Trussbrug no 1 of 2 kijken van eurotruss.) maar op dit moment kun je er wel prima mee uit de voeten met die duratruss.

Comment

Ja, maar dan breidt je uit, en kan je weer een nieuwe truss kopen. 135 kilo zit je zo aan, Geef nu direct maar 300/400 (weet ikveelhoeveel meer... weet bedrag niet uit me hoofd.. ;) ) dan dat je nu 200nogwat uitgeeft, dat verkoopt voor 100, en dan later een brug van zeg 600 euro koopt... (nogmaals, bedragen weet ik niet uit me hoofd ;) )

Comment

Originally posted by Stereo Events
          Ja, maar dan breidt je uit, en kan je weer een nieuwe truss kopen. 135 kilo zit je zo aan, Geef nu direct maar 300/400 (weet ikveelhoeveel meer... weet bedrag niet uit me hoofd.. ;) ) dan dat je nu 200nogwat uitgeeft, dat verkoopt voor 100, en dan later een brug van zeg 600 euro koopt... (nogmaals, bedragen weet ik niet uit me hoofd ;) )
          Okee, maar ik ben niet echt van plan om uit te groeien tot een grote drive-in...
          De enige uitrbreiding die ik in m'n hoofd heb is:
          - extra t4'tje
          - nog een aquatic
          - ADJ laserscan
          En dan is het wel ver voorbij..

Comment

ik zeg do! maar ik heb hier ook geen verstand van :P

Comment

Originally posted by Bastian
              ik zeg do! maar ik heb hier ook geen verstand van :P
              Daar schiet ik niks mee op.. :roll: :wink:

Comment

Ik deel de mening van Citybeatz. Voor jouw huidige opstelling zal de set prima voldoen. Hoewel ik geen ervaring met de set heb, lijkt het me toch een stuk makkelijker werken dan de standaard ladder truss setjes.

Persoonlijk vind ik de mickey mouse truss een min punt aan het setje, hierdoor heb je namelijk niet de mogelijkheid zware toestellen aan de brug tehangen, en ook bijhuren zal niet makkelijk gaan.

Misschien een optie om voorlopig te huren, en ondertussen te sparen zodat je over een tijdje "echte" triangle truss (danwel tweedehands) kunt kopen.

Succes met de keuze!

Comment

Originally posted by Max

Persoonlijk vind ik de mickey mouse truss een min punt aan het setje, hierdoor heb je namelijk niet de mogelijkheid zware toestellen aan de brug tehangen, en ook bijhuren zal niet makkelijk gaan.

Misschien een optie om voorlopig te huren, en ondertussen te sparen zodat je over een tijdje "echte" triangle truss (danwel tweedehands) kunt kopen.

Succes met de keuze!
                  Hm, ik neem toch nooit grote feesten voor m'n rekening, heb het niet zo op huren. :wink:
                  Gebruik veel liever m'n eigen spul.
                  Maar, veel uitbreiden zal ik toch niet doen, puur uit plaatsgebrek, want ik moet dat spul toch ergens kwijt...
                  Ook met vervoer zit ik met een probleem, zie maar eens 2 stukken 'echte' truss plús een discobar plús boxen en licht in een Peugot 806 te proppen...

Maar toch bedankt voor je mening :D

Comment

Ik vind de argumenten van Max ook ijzer sterk,

Wat je natuurlijk ook kunt doen is als je extra verlichting bijhuurt gelijk een fatsoenlijk truss mee te huren. Nu heb je nog geen uitbreidingsplannen. Maar volgend jaar wellicht wel.

Groetjes,

Comment

ik zeg do! heb hem zelf ook en het houd het prima al met al vind ik de koppeling in het midden wel zwak daar heb ik zelf een staal plaatje tussen gezet en ik kan er aan hangen en me effecten houd die ook perfect!!!

Comment

Originally posted by Partysounddriveinn
                        ik zeg do! heb hem zelf ook en het houd het prima al met al vind ik de koppeling in het midden wel zwak daar heb ik zelf een staal plaatje tussen gezet en ik kan er aan hangen en me effecten houd die ook perfect!!!
                        Neem aan dat je er dan geen halfuur aan hangt? :wink:

Comment

Verder een groot voordeel dat hij in elke standaard auto mee kan, wat met een normale truss brug gewoon een probleem wordt. Dus wanneer het gaat om het setje wat je in je topic plaats DO, wil je er veel meer aan gaan hangen en later ook verhuren als PRO. Don`t do it. Spaar dan nog even door voor een zware set bestaande uit triangle truss van Eurotruss

Comment

kan je trouwens ook eurotruss bevestigen aan de windups van deze set???

Comment

Ik denk dat ik d'r uit ben, ik ga toch voor dit Dura-setje:
                              - het past in de auto
                              - amper opslagproblemen
                              - verhuren zal ik waarschijnlijk toch niet doen
                              - zelf huren heb ik nog nooit gedaan, vind ik niet nodig ook :)
                              - uitbreiding zal ook niet al te groot zijn
                              (nog een t-4, effectje, misschien ledtubes ín/op de truss)
                              - kan grote last hebben, zeker voor zijn prijsklasse
                              - Spul dat ik nu heb kan er makkelijk aan hangen

Dus waarschijnlijk nog deze week zal Bax een bestelling van me kunnen verwachten :D

Bedankt voor jullie meningen :wink:

Comment

Jaa!

Hij is vanochtend binnengekomen :D
                                Gelijk uitgepakt, opgezet en d'r stiekem eventjes aangehangen. 8)
                                Ondanks de kleine koppelingen is dit toch een sterke brug, de truss is dan wel dun, maar wel makkelijk in het gebruik en neemt niet veel ruimte in.
                                Wel jammer dat je geen t4'tje rechtstreeks op één van de statieven kan zetten.
                                Maar verder een veilige brug met een mooi setje windups, de windups zelf hebben een verstelbare poot, zodat je altijd een stabiel geheel hebt.
                                Mooie brug voor het geld, nu d'r nog mee op pad :wink:

Comment

Working...
                                X