Announcement

Collapse
No announcement yet.

Movinghead bevestigen op horizontale aluminium plaat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Movinghead bevestigen op horizontale aluminium plaat

Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een American DJ Pro Event II-tafel en wil hierbij twee hoekplanken halen om een tweetal movingheads op te kunnen zetten. Mijn vraag is alleen, hoe kan ik die movingheads zo bevestigen dat ze er niet aftrillen/afvallen als er iemand lomp langsaf loopt?

Mijn eerste post op dit forum dus vergeef me als ik iets niet volgens de regels heb gepost. :)

Groeten,
    Tim

Vast schroeven of lijmen
    evt 2 truss klemmen nemen en ipv een plank een buis monteren (bv steigerbuis)

Comment

Thanks, maar met vastschroeven of lijmen schiet ik weinig op i.v.m. transport.

Comment

Ging er vanuit dat ze ergens vast monteerd werden, hoe ga je ze gebruiken /bevestigen dan, de boekplanken aan een disco meubel of wat?
        indien demontabel en transport zal je met trussklemmen moeten werken en een buis van 48 of 50mm

Comment

Originally posted by Draaimakers View Post
          Thanks, maar met vastschroeven of lijmen schiet ik weinig op i.v.m. transport.
          Vastschroeven kan natuurlijk ook met vleugelmoeren. Wij gebruiken een truss-stuk van 1,50 meter gemonteerd op een houten plank (die kan dus los), en bovenop de truss zit een alu-plaat gemonteerd met gaten waardoor de vleugelmoer de moving head bevestigt. Ik zal eens zoeken of ik een foto kan vinden.

Snel een fotootje gevonden op facebook (link), niet helemaal duidelijk, maar het geheel is volledig demontabel:

Peter
          Last edited by pboosten; Thursday-05-12-2019, 19:16.

Comment

Dank voor je reactie Peter! Daar had ik nog niet aan gedacht. Hoe zitten de vleugelmoertjes aan de moving head vast dan?

Toevallig trouwens, ken de jongens die op je foto staan te draaien ;-)

Gr. Tim

Comment

Daar waar je normaal je trussklemmen aan bevestigd ;)

Necroformers trapten af op die dag, waren geweldig.

Peter

Comment

Working...
              X