Hallo allemaal,
Ik ga m’n eigen lichtshow kopen en wil weten wat voor software ik er het beste bij kan gebruiken. Momenteel heb ik vooral gekeken naar Daslight en Sunlite, maar na wat behoorlijk research is het mij nog steeds niet echt heel duidelijk geworden wat de ene nou wel heeft en de andere niet, ook was veel informatie al 5+ jaar oud, dus ik hoor graag jullie ervaringen! Ik sta natuurlijk ook nog open voor andere suggesties.
Dingen die ik belangrijk vind:
Voor de beeldvorming, ik heb de volgende show voor ogen:
De planning is wel dat ik ook boekingen doe met maar een gedeelte hiervan, maar ik heb al begrepen dat dat niet zozeer een probleem is in het maken en aansturen van programma’s.
Ik hoor graat jullie gedachtes, meningen, voors/tegens en andere dingen die wellicht relevant kan zijn! Het gaat me nu vooral om de keuze voor de software omdat hier achteraf niet snel meer in te switchen is.
Sander
Ik ga m’n eigen lichtshow kopen en wil weten wat voor software ik er het beste bij kan gebruiken. Momenteel heb ik vooral gekeken naar Daslight en Sunlite, maar na wat behoorlijk research is het mij nog steeds niet echt heel duidelijk geworden wat de ene nou wel heeft en de andere niet, ook was veel informatie al 5+ jaar oud, dus ik hoor graag jullie ervaringen! Ik sta natuurlijk ook nog open voor andere suggesties.
Dingen die ik belangrijk vind:
- Ik wil het automatisch kunnen syncen met het BPM van mijn DJ set
- Ik wil het vanaf mijn laptop met touchscreen allemaal aan kunnen sturen, dus usb naar DMX dongle, maar dit moet wel gebruiksvriendelijk werken
- Gebruiksvriendelijke aansturing vanaf laptop dmv hotkeys, al dan niet in combinatie met elkaar
- Een “auto” stand waarin hij om de zoveel tijd een random programma kiest is wel een zware pre
- Gemakkelijk maken van nieuwe programma’s
Voor de beeldvorming, ik heb de volgende show voor ogen:
- Lichtgevende DJ booth
- 4 moving heads
- 1 4-bar
- 2 aircrones
- 2 Sparklers
- 2 confetti kanonnen
- 1 hazer
- Wellicht later toe te voegen: een aantal floorspots
De planning is wel dat ik ook boekingen doe met maar een gedeelte hiervan, maar ik heb al begrepen dat dat niet zozeer een probleem is in het maken en aansturen van programma’s.
Ik hoor graat jullie gedachtes, meningen, voors/tegens en andere dingen die wellicht relevant kan zijn! Het gaat me nu vooral om de keuze voor de software omdat hier achteraf niet snel meer in te switchen is.
Sander
Comment