Announcement

Collapse
No announcement yet.

US Blaster 10 way power control

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• US Blaster 10 way power control

Heey,

Ik heb eens een vraagje ik ben van plan een http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...5&product=4080 te kopen nou wilk alleen even weten of je hier gwoon vanagter je stekker erin moet doen en klaar of moet je er nog iets bij kopen.Ik heb ook nog een vraagje ik heb deze par 2x http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...9&product=1136 maar die stekkers zijn heel kort dus hebben jullie ook nog iets waarmee ik het langer kan maken??

Sandro

op je eerste vraag: je kan hier gewoon 230v stekkers op inpluggen, zonder er iets tussen te hoeven doen..

en voor die 2 parretjes, ga naar je plaatstelijke bouwmarkt en haal 2 normale 230 v (huis tuin en keuken) verlengsnoeren, en klaar is kees ;-)

Comment

Het is hier geen msn, let dus een beetje op je nederlandse spelling..

Bij on/off switches heb je meestal (mits ze voor de Nederlandse markt zijn) in de achterkant een stekker, met een verlengsnoer kun je, je te korte kabels verlengen.

Je krijgt dan een tusseneenschakeling van:
      lichteffect - verlengsnoer - switch
      Met de schakelaars aan de voorzijde kun je je lichteffecten aan of uit zetten.
      Je on/off switch werkt met 1 kabel die je in het stopcontact steekt (zorg dat je je stopcontact niet overbelast)
      En waarom wil je trouwens een par56 spot op een on/off switch zetten? Dan kun je toch er geen effect mee maken.

Voor parverliching raden wij je altijd aan om een dimmer (je kunt dan zelf de felheid van de lamp bepalen!) aan te sluiten/schaffen. Als deze op DMX werkt kun je hem aansluiten op een DMX stuurtafel.
      LET OP: Je mag nooit lichteffecten (zoals moonflowers ed) dimmen waar 1 of meerdere motortjes inzitten, anders zijn deze in no-time kapot en is je lichteffect simpel weg NIET BRUIKBAAR MEER!

Mocht je nog meer vragen hebben horen we dat graag.

Comment

Originally posted by Citybeatz
        Het is hier geen msn, let dus een beetje op je nederlandse spelling..
        Bij on/off switchts heb je meestal (mits ze voor de Nederlandse markt zijn) in de achterkant een stekker, met een verlengsnoer kun je, je te korte kabels verlengen.

Je krijgt dan een tusseneenschakeling van:
        lichteffect - verlengsnoer - switch
        Met de schakelaars aan de voorzijde kun je je lichteffecten aan of uit zetten.
        Je on/off switch werkt met 1 kabel die je in het stopcontact steekt (zorg dat je je stopcontact niet overbelast)
        En waarom wil je trouwens een par56 spot op een on/off switch zetten? Dan kun je toch er geen effect mee maken.

Voor parverliching raadde wij je altijd aan om een dimmer (je kunt dan zelf de felheid van de lamp bepalen!) aan te sluiten/schaffen. Als deze op DMX werkt kun je hem aansluiten op een DMX stuurtafel.
        LET OP: Je mag nooit lichteffecten (zoals moonflowers ed) dimmen waar 1 of meerdere motortjes inzitten, anders zijn deze in no-time kapot en is je lichteffect simpel weg NIET BRUIKBAAR MEER!

Mocht je nog meer vragen hebben horen we dat graag.
        Ik ben het met je eens, kijk er effe naar :wink:

Comment

Leukste thuis zeker, voortaan per prive-bericht.

Tusseneenschakeling wordt niet als fout gerekend door google toolbar spellingcontrole. Je kunt mij wel gaan afzagen maar ik loop hier niet te typen als een beezerslet. "Of d8 j da soms?!", ja ik kan het heus wel..

Mensen, we dwalen af. Nog maals zaken die niet te maken hebben met het betreffende topic per privebericht of email,

Comment

Sandro, lees gewoon de teksten van de links die je post beter, dan zie je hetzelfde staan als Citybeatz hierboven omschrijft. De nodige info word vaak op de pagina van het te kopen artikel meegegeven

Algemeen:
            Een complete set die direct klaar is voor gebruik. Je kan ervoor kiezen deze direct op 230V te schakelen, maar je kan er ook voor kiezen er nog een dimmerpack en/of lichtsturing tussen te zetten.
            Verder, als je er meer gaat nemen, kijk dan naar een dimmerbalk, is praktischer, kun je ook op de online-shop vinden.

@ Citybeatz: ben je mod of zo?? je gedraagt je nogal dominant, en dat "wij" verhaal snap ik ook niet helemaal. Tenzij je uiteraard gewoon medewerker bent bij Bax :P

de felheid die je in een heleboel antwoorden gooit, jaagt andere forumbezoekers weg, lijkt me niet de bedoeling.
            :wink: knap trouwens, dat jij het ook kan, kan je hier heen komen, ik ben de leukste thuis :mrgreen:

Comment

Mensen, dit is geen slagveld, geen rapbattle, geen disscompetitie, geen stand-up-comedy, laten we het éééventjes gezellig houden, okee? :wink:

Comment

Juist! zo mag ik het horen :D

Comment

Oke voor alle duidelijkheid. Citybeatz alias Patrick is geen moderator (al zou hij dit wel graag willen), maar hij geeft wel de juiste antwoorden (meestal) waar ik erg blij mee ben.

Patrick werkt parttime voor ons vanuit huis om wat bij te verdienen, dus dat klopt wel in ieder geval.

Verder ben ik het eens dat er geen dominante toon moet worden aangeslagen door Patrick. Wel ben ik het eens over de manier van spellen, af en toe kom ik post tegen die gewoon niet te lezen zijn en ook dat jaagt mensen weg. Dus lees even je post een extra keer door voordat je op OK drukt.

Nu weer ON topic, kijk ook eens naar een sturing met ingebouwd dimmerpack, scheelt behoorlijk wat tov een los dimmerpack en een losse dmx sturing. Ook hier kan je direct je parstekkers (schuko`s) inpluggen. Nu heb je het voordeel dat alles te dimmen is en dat je looplichten kan creeeren door de ingebouwde programma`s.

Comment

de botex 230v par besturing

de Botex DC-4P (schuko + 6-polig) is een aanrader heb ik ook voor 4 parren werkt perfect je kan ze laten knipperen op muziek enzov.

als je toch voor je eerste wil gaan
                    zou ik toch voor deze gaan: Koollight PSW-102 Light switch http://www.bax-shop.nl/index.php?a=p...5&product=3968
                    deze kost wel iets meer maar dan kan er ook geen stof of vuil in je kontact dozen komen en het is mooier afgewerkt + betere kwaliteit.

Deze heb ik er namelijk ook bij zeker als je wil uitbreiden tot wat meer 230 v disco verlichting kun je ze er op aan sluiten bijv ook een simpele licht orgel:) altijd handig

groeten
                    Evert

Comment

Het Botex-paneeltje is een goede optie, valt me wel een beetje tegen wat de standaard opties qua programma's zijn, niet super orrigineel. Verder is het een lekker paneeltje.

Comment

Het is inderdaad allemaal vrij standaard, wil je zelf programeren koop je een dmx scenesetter plus een paar dimmerpacks. Dan kan je je eigen creativiteit bot vieren. Voor de een is het een gemak want die wil 1 knop indrukken en draaien maar voor de ander is het een gemis.

Comment

Working...
                        X