Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hiernaast, op het moment dat je minimaal 18 moet zijn, koopt pa wel een laser voor zijn 15-jarige zoon. Zo simpel is het, ook met vuurwerk.

Comment

Maar 3B lasers mogen zoiezo niet eens verhandeld worden.

maargoed.
      Ik wil hier wel eens sireus werk van maken en hoop dat jullie mee kunnen helpen zodat we met z'n allen kunnen zorgen dat de regels hier verbeterd voor worden.

Comment

in molecule zag ik eergisteren een jongen schat 16 jaar eeb 250 mw laser kopen xD

Comment

Ik ben het zeker met jullie eens over dat laser pointers gevaarlijk zijn, maar ik vind dat er zeker een groot verschil zit tussen laser pointers en de bewegende lasers op festivals. De lasers van boven een bepaald wattage moeten zoveel bewegingen per seconde maken, om zo te voorkomen dat de laserstraal te lang in iemands oog komt, mocht het gebeuren. Dit lijkt mij voor festivals afdoende, maar degene die met laserpointers van 240mW rond gaan lopen en in ogen gaan schijnen, die mogen ze van mij een reisje geven naar de zon. Kijken of het lekker is om zo fel licht in je ogen te krijgen!

Comment

Ik heb met marktplaats gesproken en zij hebben inmiddels de regels aangepast.
            Lasers met meer dan 1 Mw zijn nu verboden te verkopen.

Dat is al een mooie vooruitgang vind ik. :)

Comment

1mW in laserpointers of 1mW in professionelere partylasers? In laserpointers is het logisch, maar zoals hierboven al mijn standpunt: in de lasers van bijvoorbeeld Laserworld of Koolsound e.d, is 1mW wel heeel weinig. Maar bij laserpointers: terecht!

Comment

Originally posted by Muchunl View Post
                Ik heb met marktplaats gesproken en zij hebben inmiddels de regels aangepast.
                Lasers met meer dan 1 Mw zijn nu verboden te verkopen.

Dat is al een mooie vooruitgang vind ik. :)
                Dan ben je niet de enige, heb ze ook gemaild:

Hun antwoord:

Hartelijk dank voor uw bericht.
                Deze regel is inmiddels al aangescherpt. Het is niet toegestaan om op Marktplaats.nl explosieve objecten, gevaarlijke stoffen en andere materialen die de gezondheid, veiligheid en/of het milieu schaden aan te bieden of te vragen.

De verkoop van schadelijke of gevaarlijke goederen (zoals explosieven, radioactieve materialen, ontvlambare gassen, vloeistoffen en vaste stoffen, giftige stoffen) is strikt geregeld, ondermeer met betrekking tot het transport.

Voorbeelden van objecten en stoffen die niet zijn toegestaan op Marktplaats.nl:

Asbest en asbesthoudende producten
                Kwik en kwikhoudende producten
                Rode laserpointers (en groene laserpointers met een vermogen >1 mW)

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk medewerker
                www.marktplaats.nl

Comment

alsof er iemand uranium zou verkopen :p

Comment

Working...
                  X