Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laser

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kunt laserpointers overal vandaan halen. En dat is het grote nadeel. Douane dient beter te controleren op dit soort dingen en buitenlandse import van dit spul gewoon te weigeren.

Comment

Arbeidinstantie en zelfs de Brandweer zouden het in de gaten moeten houden, maar dat gebeurd amper, zelfde met de te zwaar belaste lichtbruggen
      , we weten allemaal dat het gebeurd, maar er word niks aan gedaan..

Maar belangrijkste, de beveiliging had moeten zorgen dat er geen laser pointers naar binnen konden, de kans dat het de schuld van 1 laser is, is erg klein. De kans dat er een gek met een laserpointer die hij ergens in het buiteland koopt is veel groter..

Zoals op marktplaats, advertentie nummer: 261822236, laserpointer 240mw, kleine beschrijving:

Laserpointer 240mW: Deze uitermatige krachtige laser is overdag zichtbaar! En savonds kun je zonder enkel probleem de sterren er mee aanwijzen.
      Mensen staan versteld dat er uit zo’n kleine pen, die maar werken op 2 baterijen ( 3 volt ) ,zo`n krachtige straal kan komen.
      Bereik: +/- 50 - 60 KM

De laser is ideaal voor het gebruik van:

De laser kan gebruikt worden voor presentaties in daglicht wat met een rode laser niet zou kunnen, ideaal op bouw locaties.

Ook in de astronomie is de groene laserpen onmisbaar, s`avonds kun je met de krachtige groene straal zo de sterren aanwijzen en dat gaat zelfs al met een 50mw.

Vogels verjagen is ook geen enkel probleem met de groene laserpen. En een kat die dol achter het groene puntje van de laserpen blijft rennen blijft natuurlijk ook leuk.

Er zijn lasers van 240mW die er van de buitenkant hetzelfde uitzien maar die zwaar tekort doen aan het vermogen van deze laserpen, laat u daarom niet door de wijs brengen door immitaties lasers voor een minder bedrag.

Om een idee te krijgen wat je er nog meer mee kunt doen zou je op de wel bekende video site kunnen zoeken op: "groene laser", "green laser", "laser beam" enz..

savonds is de straal goed zichtbaar en overdag zie je hem met gemak
      en de kat die achter het puntje van de laser blijft rennen blijft natuurlijk ook leuk

laser word verkocht met:
      laser pointer
      mooie witte opberdoos
      2 AAA baterijen nieuw uit de winkel van duracell

Kijk wat er gebeurd als dat van 5 meter in iemands ogen word gericht, op diezelfde advertentie staat zelfs een google reclame van 'gratis ooglasering'', nou dat kan je met dat ding, levensgevaarlijk..

Tja,

Comment

moest het van de lasershow zijn zouden het waarschijnlijk nog wat meer mensen schade aangericht heben .

moest het ooit bij politici, agenten of dergelijke gebeuren zouden ze direct ingrijpen. maar bij de gewonen burger... :(

Comment

Ken jij een politicus die naar een evelement gaat? :)
          Last edited by Paradise; Wednesday-05-08-2009, 00:11. Reason: Pokke woorden...

Comment

*politicus

Maar als zelfs Gerda Smit de media flink te pakken kan krijgen, zou ook best de zoon van de neef van de broer van Henk Westbroek bij wijze van spreke in de media kunnen komen door een dergelijk voorval. SBS 6 zendt het wel uit hoor. En dan gaan de mensen zich wellicht achter de oren krabben (en worden ze dankzij onwetendheid wellicht nog bang voor laserprinters...)

Comment

Originally posted by Paradise View Post
              Ken jij een politicus die naar een evelement gaat? :)
              ik zag er dit jaar op rock werchter. en gentse feesten,... op zulke feesten zie je er altyd wel .

Comment

Dan zou ik bijna hopen dat daar wat gebeurd (zonder slachtoffers), misschien dat er dan wat veranderd..

Comment

Je kan serieus een brief naar verschillende kamer partijen sturen.
                  De kans is groot dat er dan kamervragen over gesteld worden, en dat er serieus wat aan gedaan word.
                  Last edited by Muchunl; Wednesday-05-08-2009, 17:49.

Comment

Dat hebben een hoop personen gedaan maar er gebeurd niks mee,
                    Onder andere Rinus Bakker heeft het geprobeerd voor duidelijkere riggingsregels, maar is nooit wat gebeurd, we zouden trouwens wel hier op het bax forum een grote brief kunnen opstellen en deze versturen, als we er met z'n alle aan werken?

Comment

Ja, want dit is inderdaad wel iets wat mij ook steeds vaker opvalt.
                      Ook op marktplaats worden zeer gevaarlijke lasers te koop aangeboden.
                      Ik zal als ik terug van vakantie eens kijken of ik hier iets voor kan doen.

Comment

ik zag overlaatst op ebay een laser van 1500 mw staan ofzo xO.
                        ebay zou moeten de touwtjes in handen nemen en ingrijpen en duideljke regels stellen of zulke producten.

Comment

En opbrengsten mislopen? Denk het niet. Ebay denkt, wij doen niets illegaals en het brengt geld op, dus lekker laten staan.

Comment

In elk land gelden andere regels, als een persoon uit Luxemburg te koop zet op Ebay dan vraag ik mij af welke regels er nageleefd moeten worden,

Feit is wel dat veilingsites niet weten wat er eigelijk aangeboden word, ze zullen vast wel een zwarte lijst hebben met woorden die niet voor mogen komen (pistool enz.) maar laser of laserpointer zal daar niet bijstaan aangezien de kleine niet verboden zijn..

Comment

Op wikipedia staat dit:
                              Alle LASERS t/m Class3B, zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in Class 3A of hogere vermogen lasers. Klasse 3B lasers zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om Class 3B lasers in het openbaar te gebruiken
                              3B is echter al vanaf 5 mW.
                              Kan iemand mij vertellen hoe dit is met lichteffect lasers?
                              Zijn daar weer andere regels voor? Of is Bax-shop ook illigaal?

Comment

Lees de handleiding van de lasers maar eens door, staat altijd wel dat de gebruiker 18 jaar of ouder moet zijn en in het bezit zijn van een certificaat.

Overal worden lasers verkocht, en word eigelijk nooit op leeftijd gelet (is ook niet mogelijk met de internet shops)

Comment

Working...
                                X