Announcement

Collapse
No announcement yet.

rookmachines kapot (door cleanervloeistof)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rookmachines kapot (door cleanervloeistof)

Ik heb laatst bij Bax dezeCleanerfluid gekocht.. dus ja allebei mijn rokertjes (500 en 900 watt) "schoongemaakt". bij de kleinste kwam er maar zwart prut uit (wat hoort zoals bij de "handleiding" staat) totdat hij het niet meer deed! hij deed het voor het "schoonmaken" prima, nu maakt hij alleen nog maar een soort drukkend geluid (hoor je altijd als je spuit met de/een rookmachine) maar er komt geen rook meer uit.
    De grotere rookmachine deed het ook prima.. De schoonmaakvloeistof deed eerst zijn werking totdat hij minder rook ging spuiten als dat ie eerst deed. De totale output is nu iets van 70% minder als normaal, misschien nog wel minder!
    ik heb de vloeistof gebruikt als "rookvloeistof" zoals gezegt werd in de instructie(dit was voor de niet verstopte machines waaronder die 2 van mij dus).

Graag zou ik willen weten of iemand dit ook heeft gehad en wat bax hier op heeft aan te merken/zeggen of hierop adviseert!

Vincent, nog nooit eerder gehoord. Welke rookmachines heb je? Ik zal sowieso de leverancier even bellen.

Edit: ik heb zojuist de leverancier gesproken en die vertelde me dat hij waarschijnlijk alle vuiligheid naar het midden heeft gespoten waardoor hij nu nog erger is verstopt.

Hoeveel van die cleanerfluid heb je gebruikt?

Comment

per rookmachine 1/4e van het flesje ongeveer

1 rookmachine van de kijkshop
      de andere is van aztek

maar wat moet ik doen nu zo waarschijnlijk verstopt zijn

Comment

of zijn ze nu alle twee kapot?

Comment

He vincent, ik heb de vloeistof niet/nooit gebruikt, maar 1/4de van het flesje lijkt mij wat veel. Of is dit daadwerkelijk de bedoeling? zoja, heb ik niks gezegd.

Comment

Heren dit is juist weinig, wanneer je te weinig gebruik dan wordt het vuil uit de tankjes in de leiding gepompt. Wanneer er vervolgens niet meer wordt schoongemaakt blijft het vuil in de leidingen zitten waardoor je minder output zal krijgen. Gooi het volledig flesje is in de rookmachine die nu het minste output geeft en bekijk dan eens wat het resultaat is. Vervolgens goed doorspuiten met gedestileerd water en wanneer hij helemaal leeg is nieuwe rookvloeistof erin doen.

p.s. je hebt toch wel de rookvloeistof eruit gehaald voordat je de cleanerfluid erin hebt gedaan?

Comment

ja ik heb de rookvloeistof eruit gehaald toen ik schoon ging maken

wat moet ik dan doen met de rookmachine die helemaal niks meer doet?

ik ga nu even kijken of de grote(die het half doet) schoon te spuiten is..

Comment

en wat moet ik precies doen met dat gedestilleerd water?
                (toevallig ook met azijn? heb dat ergens gelezen..)

Comment

jaja.. nog een vraag; hoe kom ik aan gedestilleerd water?

Comment

gamma kost bijna niet dat spul. rookvloeistof eruit en dan gewoon doorspoelen

Comment

aha oke dus gewoon spuiten zegmaar!?

jaja.. reinigingsvloeistof ik op nu.. rookmachine doet het nog niet zoals het hoort(20% output van het totaal, idd nog minder als eerst) kwam een hoop zwartbruine troep uit maar ik dus niet klaar. dit zou volgens de handleiding wel zo zijn(er stond dat de zwarte uitstoot na 5/6 keer spuiten verdwenen zou zijn.. dit is dus niet het geval en ik had er ook niet op gerekent dat ik 1 flesje kwijt zou zijn aan een rookmachine.. daarom heb ik er gelijk 2 gedaan! Dus eigenlijk klopt de handleiding niet

Comment

en nu zo snel mogelijk doorspuiten anders wordt die rotzooi hard en kun je opnieuw beginnen.

lekker een liter er doorheen spuiten.

En volgende keer meteen schoonspuiten als je hem een maand ofzo niet gebruikt

Comment

ja.. nu heb ik geen vloeistof meer en ook geen gedestilleerd water..

Comment

gamma is nog 20 minuten open (tenminste hier in delft)

Comment

ja maar me rookmachine is nog niet uitgereinig met die cleanervloeistof..

Comment

Working...
                              X