Announcement

Collapse
No announcement yet.

dmx t-4 overspuiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dmx t-4 overspuiten

Mensen,

Laatst heeft mijn T4 balkje van Botex een aantal fixe lelijke krassen opgelopen. Ik vroeg me af, zijn deze balken te schuren en daarna dat je met zwarte ??? het overspuit. Het betreft hier alleen de platte 'voorkant' (dus niet de kant met shuko en bedieningspaneel)

Iemand ervaring mee, welke laken, verf, ?? moet je dan gebruiken? Tips, etc.

Groet,
    Patrick

nee geen ervaring mee, maar ik zou heel hard oppassen met het schuren. Anders krijg je nog meer lelijke krassen.

Comment

Je kan proberen met slispapier, maar dan nog zou ik oppassen wat je doet! (Je krijgt er strepen van).

Comment

ik zou gewoon van dat autospul halen om krassen weg te werken. dat is makkelijker en goedkoper.

Vergeet niet dat met schuren veel stof vrij komt wat mischien minder goed voor je t4 kan zijn.

Comment

commandant bedoel je?

Je haalt hiermee geen krassen weg hoor. Je haalt de bovenste laag van je lak eraf, waardoor de kras niet meer opvalt. Als je dit te vaak doet ga je door de lak heen. Werkt alleen bij lichte krassen.

Of bedoel je zo'n lakstift, Ben er zelf niet zo fan van, het wordt niet echt mooi, voor je auto is het wel noodzakelijk anders roest hij weg.

Comment

Als je de gehele balk leeghaalt, maakt het stof al niets meer uit.
            Nat schuren met waterproof 1000, ontvetten en daarna spuiten met aluminium grond. Daarna lichtjes opschuren en ontvetten.
            Spuiten met vulprimer en laten drogen. Daarna lichtjes schuren, ontvetten en ontstoffen.
            Daarna spuiten met zwarte eiglans autolak. Indien nodig lichtjes opschuren ontvetten en een tweede laag zwarte eiglans spuiten.

Een hele toer voor een paar krasjes nietwaar?

Comment

Nat schuren? een electronisch apparaat? lijkt me niet goed.

Ja zo,n lakstift bedoel ik ja. en een t balk hoeft er toch ook niet perfect en bling bling uit te zien..

Comment

@ partysound

Originally posted by john
                Als je de gehele balk leeghaalt, maakt het stof al niets meer uit.
                Lezen is ook een vak :)

Comment

Veel succes ermee in ieder geval... :shock:

Comment

Nat schuren? een electronisch apparaat? lijkt me niet goed.
                    Gelieve even als goed door te lezen dan zomaar een reactie te plaatsen.

Ik geloof overigens niet dat de klant het vervelend zal vinden wanneer er een paar krassen op een t4 te zien zijn. Als die t4 zijn werk maar doet. Verder zal een t4 hoofdzakelijk ingezet worden om sfeer te creeeren in een wat donkere ambience. Niemand die zo een kras meer kan zien.

Bij het in en uitladen kunnen ze in ieder geval zien dat ze een topper hebben ingehuurd want aan de spullen te zien wordt het vaker gebruikt dan alleen op hun feest :D

Comment

Helemaal met Jochanan eens.
                      Als ik moet beginnen met alle krassen weg te werken die elke keer op men materiaal komen, ben ik een heel jaar met niks anders meer bezig.
                      Gewoon mooi laten, spul staat in het donker en dan nog. 99% kijkt naar het licht dat eruit komt en niet naar het aparaat zelf.

Comment

Wil je toch steeds glimmende apparatuur dan gewoon elk jaar nieuwe kopen. Dan heb je nog een mooie restwaarde van je oude t4tjes en kan je ze nog met wat garantie verkopen.

Zorg er dan wel voor dat je materiaal koopt van bekende merken. Ik heb het al vaker genoemd, pioneer, denon, martin, rcf etc etc zijn waarde vastere merken dan dap, showtec, american dj, etc.

Comment

Plus dat je T4's bijna altijd wel kwijt raakt.

Comment

Dimmerbalk opnieuw overspuiten

Hallo,

Ik ben niet helemaal thuis in het wereldje van lakken, spuiten en verven maar misschien kan iemand me even op weg helpen.

Hier liggen vier fourbarren die wat krauwen hebben opgelopen in hun levensjaren, niet echt diepe krassen. Lijkt me kwestie van even opschuren en opnieuw overspuiten.

Wie kan mij vertellen wat voor spuitbus, lak, (...) ik nodig heb om ongeveer het zelfde resultaat te krijgen als toen ik hem uit de doos haalde?

Comment

Grof opschuren, primer eroverheen, nog een keer zacht opschuren, eindlaag eroverheen (spuitbus om druipers te voorkomen). Twee keer eindlaag erover indien nodig.

Werkt voor alles wat van staal is ;-)

Comment

Working...
                              X