Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor rookmachine?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor rookmachine?

Nu allebei mijn rookmachinetjes kapot zijn, heb ik toch wat nieuws nodig om mijn lichteffecten te verduidelijken!

nu heb ik dus geen idee wat voor rookmachine in zal nemen
    Martin magnum pro 2000
    Martin magnum 1500
    met oog op de toekomst lijken deze 2 mij wel wat!
    heeft iemand ervaringen met de magnum 1500?
    of kan ik beeter een rookmachine van antari nemen? zo ja, welke?

gezien het prijsverschil zou ik voor de 2000 gaan, deze kun je makkelijker doorverhuren en het is een standaard in de lichtwereld. Dus je kunt er mee voor de dag komen.

Het is een zeer krachtige rookmachine, alleen moet je wel even los een dmx interface bij bestellen.

Comment

Tja, vincent: ik zou zeggen, neem een Antari Z1000 of Z1200. Denk niet dat je een martin volledig gebruikt. Dus waarom meer betalen? Denk dat je aan een Z1000 of Z1200 genoeg hebt.

Comment

maar als je los wilt verhuren, hoef je niet met een antari aan te komen.

Martin gaat daarnaast veel langer mee en heeft veel meer restwaarde.

Comment

Martin staat bekend om hun zware en zeer stevige rookmachines. Voornamelijk de opbouw intern is beter. Daarnaast kan je Martin vergelijken met een Golf. Deze heeft een hogere restwaarde en gaat langer mee dan een Peugeot 206. Zie het als een voorbeeld en laten we geen discussie beginnen om auto`s :D

Tussen welke types ben je aan het twijfelen vincent? Wat is ongeveer je budget. Een Z3000 kan je namelijk niet vergelijken met een Magnum 800 en een F80 niet met een Magnum 2000.

Bij de grotere verhuurbedrijven is Martin inderdaad de standaard. Is dit ook jouw toepassing?

Comment

met oog op de toekomst ben ik aan het zoeken ja..
            voor nu zal ik niet veel grotere feestjes dan 100, 150 man draaien.

ik wil een kwalitatief goede machine die vrij lang mee gaat, de output moet hoger zijn dan de 900 W die ik nu heb/had.

ik ga zowiezo voor martin of antari, waarvan ik weet dat de machines toch beter zijn dan de andere merken

Comment

Antari is niet echt te vergelijken met MArtin. Martin werkt over 10 jaar nog. Een Antari zeker niet.

Ook het verschil in output is wel degelijk verschillend

Comment

ja, ik ben er al uit
                even met stefan gepraat en ik ga voor een z1200 van antari
                waarom? het is toch een stuk goedkopere machine dan de 2 van martin, jawel de output zal minder zijn maar zoveel heb ik nog niet nodig..
                antari lijkt mij ook wel een goed merk, ik zie ook dat meerdere bedrijven en bedrijfjes van antari gebruikmaken.
                de martin 1500 is €425 incl dmx upgrade
                de antari z1200 is €294 waar de dmx input al inzit, beiden machines zijn 1200 watt, dan zal de machine van martin vast wel iets hogere output hebben maar voor toch meer dan 125 euro verschil mag dat ook wel

van mij mag hier een slotje op, rookmachine incl zr mix word binnenkort besteld!!

Comment

oh nu zie ik dat er een z1200 mkII is en een z1200
                  wat is het verschil? behalfe de prijs?

Comment

Topic verplaatst naar lichtforum.

Comment

Niet om het een of het ander: Maar een groot deel van de gerenommeerde bedrijven hier in de regio gebruikt ook Antari Machine's. Dus dat je met Antari niet aan kunt komen zetten vind ik eerlijk gezegt onzin. Wij zelf gebruiken twee Z1200II's naar volle tevredenheid: Compact, redelijke output, DMX aanstuurbaar en betaalbaar.

Restwaarde van Martin is leuk mits je de machine binnen een korte tijd zult verkopen. 9 van de 10 verhuur bedrijven gebruiken de machine's tot ze op zijn (=versleten). In dit geval heb je met restwaarde niets te maken.

Comment

wat noem jij een gerenomeerd bedrijf? Ik praat over bedrijven als Flashlight, Martin rental (logisch dat ze martin gebruiken), AED, maar ook kleinere bedrijven in mijn regio zoals Aveq en Bougonje (hmm eigenlijk zit er niet veel meer in de regio)

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
                          wat noem jij een gerenomeerd bedrijf? Ik praat over bedrijven als Flashlight, Martin rental (logisch dat ze martin gebruiken)
                          Ja, nu praat je meteen over de grootste bedrijven in Nederland :mrgreen:

Grote bedrijven in mijn regio zijn: HGL en First Impression, beide werken óók met Antari.

Comment

Originally posted by Max
                            Originally posted by J.S. Coolen
                            wat noem jij een gerenomeerd bedrijf? Ik praat over bedrijven als Flashlight, Martin rental (logisch dat ze martin gebruiken)
                            Ja, nu praat je meteen over de grootste bedrijven in Nederland :mrgreen:

Grote bedrijven in mijn regio zijn: HGL en First Impression, beide werken óók met Antari.
                            sorry kom uit een andere regio, heb nog nooit van deze berijven gehoord. Wellicht zullen het grote bedrijven zijn. Maar ik begrijp je punt.

Comment

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil Antari niet de lucht in prijzen maar de Z1200II vind ik -voor het geld- alles behalve een verkeerde machine, de Z1500 daarin tegen doet weinig meer, maar is een flinke machine (veel loze ruimte in het apparaat).

Heb zelf ook enkele Pro2000's gehad van Martin, die zijn in vergelijking met Antari gewoon intern een stuk compacter (en degelijker?) opgebouwd. Nadeel van de Pro2000 is dat deze niet DMX is, en een bijbehorende Interface is aan de prijzige kant.

Comment

Working...
                              X