Announcement

Collapse
No announcement yet.

Martin Mania SCX 800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Martin Mania SCX 800

Na de SCX 700 is er nu ook de SCX 800

dit is een scanner, maar dan met een rollend wiel ipv van het standaard spiegeltje.

Weet niet wanneer hij werkelijk verkocht gaat worden. Dit aangezien hij nog niet op de martin site staat.

Met barrel?
    Of een vierhoekige spiegel, zoiets?

Comment

voor zover ik begrijp zoiets als wat op de wizzard zit.

Comment

Een barrel dus. :)

Comment

8 glas gobo
          gasontladingslamp vermogen onbekend vermoedelijk 250 MSD

verder weinig over bekend

Zal verder niet veel kunnen

plaatjes

Comment

Met andere woorden: Een acrobat in de lelijke SCX behuizing met een zwaardere lamp.

Barrel scans zijn leuk, maar lang niet zo breed inzetbaar als een "normale" scan. Ik zelf zie het dan ook maar als aanvulling op de normale scans.

Comment

Je kan die barrelscans leuk inzetten als centereffect tussen twee of vier scanners. Maar zoals Max ook al aangeeft is de inzetbaarheid en vaak ook de bewegingsvrijheid van deze scanner erg klein.

Vroeger ook een paar in de drive-in show gehad, maar hier ben je vrij snel op uit gekeken. Is overigens wel leuk wanneer je veel vulling (aan licht) van de zaal wilt, maar weinig geld om veel effecten te kopen.

Comment

@ Max, waarom vindt je de scx behuizing lelijk?
                Ik vind ze veel beter, ze namelijk veel stabieler en beschermen de spiegels beter. (in verhouding van de mx serie.

Daarnaaast moeten al die nep merken nu weer hun layout gaan aanpassen, om als echte scanners te letten.

Tot slot zijn de scx niet alleen in behuizng anders.

De motoren zijn nog nauwkeuriger en is de dmx interface veel stabieler. Dus ik wil nu niet meteen zeggen dat het een acoobat in een andere behuizing is.

Comment

Originally posted by J.S. Coolen
                  @ Max, waarom vindt je de scx behuizing lelijk?
                  Ik vind ze veel beter, ze namelijk veel stabieler en beschermen de spiegels beter. (in verhouding van de mx serie.

Daarnaaast moeten al die nep merken nu weer hun layout gaan aanpassen, om als echte scanners te letten.
                  Persoonlijk vind ik de SCX behuizing afschuwelijk, maar dat is een kwestie van smaak. Geef mij maar gewoon een nette zwarte behuizing, zoals mijn Robe scan's.

Spiegel is inderdaad wel een stuk beter beschermd, ben daarom ook nooit fan geweest van de (veel te dure) MX serie, en alle kopieƫn hierop.

De SCX behuizing is overigens alweer gekopieƫrd door ShowTec en Futurelight.

Comment

Dat kopieer verhaal zal helaas blijven, gelukkig is Martin al weer bezig met een nieuwe reeks om vervolgens weer gekopieerd te kunnen worden. Zo blijft het spelletje helaas. Gelukkig gaan steeds meer en meer mensen inzien dat het prijsverschil in kwaliteit wordt terugbetaald.

Wat betreft de behuizing maakt mij niks uit. Het gaat om de lichtopbrengst, effecten en betrouwbaarheid/stabiliteit. Een ding kunnen we met zijn allen eens zijn dat Martin superieur is qua lenzen. Als je vergelijkt wat eruit een showtec scan komt met een elc 250 pitje en en SCX 600 met hetzelfde lampje is dat echt niet te omschrijven.

Comment

Even een update. Ik kreeg van de week een partner update van Martin waarin werd vermeld wat de specificaties worden en dat de scanner op de plasa beurs getoond gaat worden. Bij ons is de Martin Mania SCX 800 alvast te bekijken.

Naast de nieuwe SCX 800 introduceren ze ook het nieuwe effect de Martin Mania EF4. Wederom een product in de EF serie. Een kleurrijk effect welke zonder problemen heel de avond aan kan staan, want tussentijdse koeling is niet meer nodig!!

Comment

Working...
                      X