Announcement

Collapse
No announcement yet.

probleem met rookmachine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• probleem met rookmachine

Ik heb gisteravond iets raars opgemerkt. Mijn vader moest de soundset regelen voor een gemeente feest in een grote circus tent.Het is niet zo groot en er zou 250 man komen voor de BBQ en om te dansen. Van te voren had ik nog wat eigen drive-in spullen van mezelf meegenomen (waaronder de Martin Magnum 550) want ik zou die avond het licht doen.
    Aan de dj's gevraagd of ze er bezwaar tegen hadden dat ik een rookmachine neer zou zetten nee helemaal niet is wel leuk... Nu pak ik hem uit en zet hem neer, kom ik tot de ontdekking dat een gedeelte van het slangetje compleet wit is geworden. Dit is het gedeelte dat normaal gesproken in het tankje zit. Naja thuis maar even kijken dacht ik.
    Vloeistof en dergelijke erin en kijken of het puntje van het slangetje wel goed in de vloeistof zit (heb wel eens gehad dat hij een seconde of drie hard ronkend lucht stond te zuigen) Nadat de rookmachine warm was getest kwam de eerste 25 seconde nog stoom uit van het gedestileerde water. Daarna werd het steeds meer rook. Is de hele avond goed gegaan.

Waarom heeft het slangetje nou een witte kleur gekregen? Hij was nog doorzichtig toen ik hem kocht meende ik. Is dat normaal? De output is nog steeds hetzelfde dus verder merk ik er niets aan.

Het lijkt me dan een witte vloeibare aanslag te zijn geweest wat nog in je machine zat. Misschien wat verdikte rookvloeistof ofzo? Hou het wel even in de gaten.

Comment

Ik zal het in de gaten houden. Morgen ben ik van plan hem weer door te spuiten met gedestileerd water omdat hij daarna een tijd niets meer staat te doen. Ik moet er even bij melden (als ik dat nog niet gedaan had) dat het alleen wit is bij het stuk slang dat normaal gesproken in het tankje zit en je dus niet ziet. Ik heb dat er een beetje uitgetrokken (met beleid!) vanwege dat anders het kopje van het slangetje bovenaan in het tankje ging zitten door teveel slang.

Comment

Gisteren pas doorgespoten door tijdgebrek. Toen ik hem uit het krat haalde waar hij normaal met dikke doeken erover heen inzit, zag ik dat het slangetje weer normaal doorzichtig was. Probleem lijkt me opgelost. Zou niet weten wat het geweest heeft kunnen zijn. Verdampte rookvloeistof misschien door dat het te heet was ofzo?

Comment

Misschien toch gewoon wat condens ofzo. Fijn dat het is opgelost in ieder geval.

Comment

Working...
          X