Originally posted by DJCASE
Announcement
Collapse
No announcement yet.
geurstoffen voor je rookmachine
Collapse
X
-
er is een boekje op de markt waar het helemaal instaat hoe je een analoge sturing kan maken (verkrijgbaar bij de bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ heet geloof ik lichttechniek of iets in die trend)
kijk verder eens op
www.houwstufworks.com of
hier kun je vrij veel info en printen vinden over hoe DMX werkt en lichtsturingen(simpele)
Comment
-
Originally posted by quizzzzzOriginally posted by DJCASEk tnx :)
ps. een sturring heb k al ( hij is dan wel zelfbouw, maar hij werkt goed :D )
Hij is echt heel simpel; eerst een kastje gemaakt van MDF en toen acht schakkelaars en stopcontacten op gezet (paralel geschakeld) alle draden aansluiten en dat is t....
K weet het; niet echt iets om parren mee aan te sturen :wink:
Comment
-
MIDI werkt ook leuk voor zelfbouw :D
DMX Dimmerpacks zijn in principe niet moeilijk in elkaar te zetten, mits je het vermogen per pack klein houdt (anders moet je met 3-fase gaan werken -> lastig!)
Voor de geïnteresseerde lezer verwijs ik je door naar http://www.dmx4all.de
En ik zou NIET kijken naar een DMX-tafel, alleen als je helemaal knetter bent van knopjes, maar eens het progsel Freestyler proberen, dat is een open-source pakket om nagenoeg alle DMX-gear aan te sturen via verschillende commerciële en zelfbouw-interfaces (o.a. Elektuur, Velleman, heeft zelfs Ethernet support!)
Comment
-
Originally posted by DJCASEK weet het; niet echt iets om parren mee aan te sturen :wink:
Heb laatst nog wat gevonden hoe ik een atoombom moet maken kost een paar centen maar dan heb je wel wat ;)
Comment
-
Waarom zou je een DMX-dimmerpack willen maken? Die dingen kosten niks meer tegenwoordig. Daar kun je zelf niet meer voor gaan bouwen.
Daarbij zijn ze ook als stand-alone te gebruiken.
Een dmx-tafel kost trouwens ook nog maar weinig tegenwoordig. En dan weet je zeker dat het werkt. En het is makkelijk real-time werken. Ben bang dat dat met die zelfbouw-dingen een stuk moeilijker is.
Wat is dat freestyler trouwens voor iets? Link klopt niet volgens mij.
Voorbeeldje dimmerpack: EUR 95
Voorbeeldje DMX-tafeltje : EUR 99
Comment
-
Jep, zo zit het in mekaar. Maar denk eraan dat wanneer je een analoge sturing gebruikt, je ook analoge (0-10v) dimmerpacks nodig hebt!!
En Harting/Socapex stekkers met enkele meters multikabel......
Dan is DMX toch heel wat gemakkelijker en goedkoper!
Tenzij je zoiets wil gebruiken: http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b.../view.asp?i=21
Comment
-
-
En zo'n scan controller is dit toch? http://www.bax-shop.nl/bax-shop.nl/b...iew.asp?i=3622
sorry voor zoveel vragen maar op het gebied van DMX ben ik echt een n00b :wink:
Comment
-
marcel is jaren lightjockey geweest :wink:
en heb in m'n ouder hun bedrijf jaren de licht afdeling gedaan
dmx is een protocol die is opgezet als standaard in de vele protocollen die er bestonden bijv die van martin njd futerlight
dmx is digitaal en werkt via poorten
de dmx kanalen worden op de volgende manier verdeelt
1
2
4
8
16
32
64
128
256
512
1024
2048 dmx kanalen
oftewel op de dip switsches op je apparatuur
dip 1 op 1 staat voor 1 punt
dip 2 op 1 staat voor 2 punten
dip 3 op 1 staat voor 4 punten
dip 4 op 1 staat voor 8 punten
dip 5 op 1 staat voor 16 punten
dip 6 op 1 staat voor 32 punten
dip 7 op 1 staat voor 64 punten
dip 8 op 1 staat voor 128 punten
dip 9 op 1 staat voor 256 punten
zo en nu gaan we rekenen
je wilt graag scan 1 starten op dmx kanaal 21
dan gaan dip 1 3 en 5 op 1 de rest op 0 want immers 16+4+1= 21
zo dat zijn de instellingen op de gear
je hebt veel licht tafels de 1 kun je volledig backpatchen op de andere heb je maar 8 dmx kanalen tot je beschikking dus er zijn veel tafels in de handel met allemaal een andere werking
-licht regie (pars, dimmers)
-intiligent licht (scans movingheads etc )
zo dat is dmx in het zeer beknopte!!!!!
Comment
Comment