Announcement

Collapse
No announcement yet.

Probleem met dmx aansturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem met dmx aansturing

Hallo,
    iedereen zal wel de kleine draagbare platenspelers kennen die je op een platenbeurs wel eens tegenkomt.

Waar moet je ze zoeken :?:

Nu heeft o.a. Numark & Vestax zo een model op de markt.

Numark - PT01
    Vestax - Handy Trax

De Numark komt op 120 euro
    De Vestax weet ik niet.

Heel handig als je op platenjacht gaat, maar nergens de plaat kunt beluisteren en niet weet of het de versie is die je zoekt...

Aangezien ik een Numark fan ben staat de PT01 op mijn verlang lijstje. :)

Greets
    :wink:

kent iemand deze site??

hallo ik ken een site (belgisch) en ik denk da die wel verzend na nederland www.spice.be/djstore de site heeft beide draaitafels.

Comment

ja zag op de dj expo ook een gast zijn platen luisteren over die verstax

Comment

Probleem met dmx aansturing

Heeey

Ik heb een probleempje met een dmx systeem wat ik heb aangelegd bij een kennis van me. Het zit zo:

-- = kabel.

DMXcontroller--draadloosDMXtransmitter-- --draadloosDMXreciever--OBY movinghead1--Showtec Movingpar1--Showtec Movingpar2--OBY Movinghead2.

Nou werkt de Oby movinghead1 en de showtec movingpar2 maar de andere twee doen net of ze geen signaal krijgen. maar ze lussen het signaal wel door naar de volgende lampen. Nou dacht ik eerst dat ik een fout in me gesoldeerde kabels had gemaakt maar ook met de bijgeleverde kabels willen deze niet werken.
        Ik denk zelf dat het ergens gewoon een instelling is ofzo maar heb echt geen idee meer wat het zou moeten zijn. Het is net of ze het signaal niet herkennen.
        Maar ze doen het ook niet als ik ze rechtstreeks aansluit.

Iemand een idee
        ??

Alvast Bedankt

Comment

Heb je er al een DMX-terminator achter gehangen?

Comment

Originally posted by Rick
            Heb je er al een DMX-terminator achter gehangen?
            nee nog niet zou dat moeten helpen dan heb namelijk al een keer eerder 3 dingen achter elkaar gehangen en toen deed het het ook. Maar ga het zeker proberen.

Comment

DMX-terminators zorgen er voor dat je DMX-kring gesloten is.

Mocht dit niet de oorzaak zijn, DMX-terminators komen altijd van pas. En zoveel kosten ze nu ook weer niet. :wink:

Comment

Misschien een beetje voor de hand liggende vraag.. maar hoeveel kanalen heeft je controller (welke controller heb je) en op welke kanalen zijn de Moving head / par aangesloten?

Comment

het is een elation show designer 1.

En ik had eerst gewoon alle adressen van de moving pars/heads op 001 gezet maar later ook nog gebrobeerd op 027 en 014 enzo maar dat pakt hij ook niet. Op de movingpar zit ook een ledje met "signaal" erop maar deze gaat ook niet branden. Maar het signaal gaat wel door de andere par.

Groetjes,

Comment

Als je de volgorde van de apparaten wijzigt, heb je dan ook nog het probleem?

Comment

Welke type link heb je aangeschaft? Wij hebben eerder al problemen gehad met draadloze zenders. Ik wil wel graag even weten welk type het is zodat ik je wat duidelijkere uitleg kan geven.

Comment

Working...
                      X